23948sdkhjf

Nyt samarbejde om bilannoncering

De frie værksteder får fordele ud af et formaliseret samarbejde med Bilbasen, DBA og Bilinfo.
BILSALG De frie værksteder under Dansk Bilbrancheråd har indgået en samarbejdsaftale med Bilinfo, Bilbasen og DBA, som er en af de største udbydere af annoncering af biler på nettet. Aftalen giver medlemmer af Dansk Bilbrancheråd store fordele ved annoncering, etablering og brug.

Aftalen har fokus på at hjælpe Dansk Bilbrancheråds medlemmer i gang med at handle med biler. Ud af Dansk Bilbrancheråds cirka 1800 medlemsvirksomheder er 300 i dag registreret som bilsælgende. I alt omsættes 40.000-50.000 biler årligt fra DBR-medlemsvirksomheder, heraf en antal ikke-registrerede med typisk blot 10-12 solgte biler årligt.

- Vores nye samarbejde med Bilbasen og DBA skyldes et ønske fra medlemmerne, der synes, at deres priser var blevet for høje. Men jeg vil gerne understrege, at samarbejdsaftalen ikke betyder fravælgelse af andre annonceringsplatforme – vores medlemsvirksomheder vil gerne være med alle steder, men er naturligvis begrænset af omkostningerne i forhold til i ”gamle dage”, da annoncering var gratis, siger Finn Wæver, bilhandelskonsulent i Dansk Bilbrancheråd.

Også Bilinfo, BilBasen og DBA ser frem til samarbejdet med Dansk Bilbrancheråd og brancheorganisationens medlemmer.

- Vi ser, at værksteder i stigende grad ønsker at sælge biler, og de er et vækstlag i brugtbilbranchen. Det er en af de vigtigste årsager til, at vi har indgået aftalen, siger Andrew Whitehair, direktør for BilBasen og Bilinfo.

I januar og februar 2016 vil der blive afholdt fyraftensmøder forskellige steder i landet, hvor medarbejdere fra Bilinfo vil informere om systemets muligheder, brug og fordele.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234