23948sdkhjf

To løfter-mærker fusionerer

Danske Stenhøj og tyske autop smelter sammen.
AUTOLØFTERE Stenhøj, der er beliggende i Barrit i Danmark, har igennem årtier leveret løftere til det danske og internationale marked under brandet Stenhøj.

Som et led i den internationale ekspansion og udvikling af Stenhøj gruppens aktiviteter opkøbte man i 1996 autop Maschinenbau GmbH, der er beliggende i Rheine i Westfalen i Tyskland.

Autop, der blev grundlagt i 1949, har nu i 20 år været en del af Stenhøj Gruppen og produceret gruppens undergulvsløftere.

For yderligere at styrke og ekspandere Stenhøj Gruppens markedsposition smelter de to brands nu sammen til ét under navet Autopstenhøj.

Meget nemmere

Den nye ”One Brand Strategi” skal gøre marketingkonceptet og produktporteføljen mere transparent for alle partnere og kunder verden over. Både autop og Stenhøj er markedsførende inden for de to forretningsområder: Undergulv og gulvmonterede autoløftere, oplyser en pressemeddelelse.

- To brands, der bliver behandlet af én organisation – med komplementære produkter og samme målgrupper gør det helt naturligt at samle autop og Stenhøj til ét fælles stærkt brand. Vi har arbejdet med to brands i mange år, men har undertiden haft svært ved at forklare vore partnere hvorfor. At arbejde med ét brand er både mere intelligent og meget nemmere for vore partnere og kunder. Fra midt 2016 vil alle produkter blive markedsført og solgt under det nye brand: Autopstenhøj, forklarer Søren Madsen, CEO for Stenhøj Gruppen.

I 50 lande

De første spæde skridt mod en sammenlægning blev taget tilbage i 2014, hvor aktiviteterne i de to salgs- og marketingsafdelinger blev samlet, og siden har de været ledet af CSMO Karsten Meinshausen.

Autop og Stenhøj arbejder aktivt i mere end 50 lande verden over igennem partnere.

- Salgsafdelingen er blevet omstruktureret gennem de sidste to år, hvilket garanterer professionel og kompetent rådgivning samt forståelse for kundernes behov, udtaler Søren Madsen.

Stenhøj Gruppen har produceret autoløftere igennem generationer.

Det nye brand Autopstenhøj bliver introduceret henover sommeren 2016. Det betyder et helt nyt corporate design med nye produktnavne, logo og ens look.

Betydning i Danmark

Danske kunder vil fortsat blive betjent af Stenhøj DK, som varetager de danske salgs- og serviceaktiviteter på det automotive marked.

Påvirkningen vil derfor primært være i form af det nye brands visuelle udtryk samt bedre og mere ensrettet information om produkterne.

- Endvidere betyder den nye strategi, at vi hos Stenhøj DK har fokus på at komplementere vores nuværende viden, således vi fortsat kan vejlede og rådgive vore kunder på bedste vis i valget af de rigtige løsninger, forklarer divisionschef Søren V. Olesen.

Som et led i denne udvikling har Stenhøj DK’s salgs- og serviceorganisation netop været hos autop i Rheine til et udvidet produktkursus.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11