23948sdkhjf

Jens Sørensen om hastighed og momentum

De modige og investeringslystne vil kvæle de, som bare tænker i ”business as usual”, skriver Jens Sørensen.
DEBAT Bilparken vokser og bliver mere og mere interessant. Det fremmer lysten til at køre med ind i fremtiden. Der bliver fart på, og oveni de åbenlyse vækstmuligheder vil de modige og investeringslystne kvæle de, som bare tænker i ”business as usual”.

For at få indsigt og blive så bredt favnende som muligt bliver det så endnu vigtigere, at alle begynder at netværke endnu mere.

Selv den politiske indflydelse må mere med på dagsordenen, ikke mindst da fremtidsverdenen bliver en global spilleplads. Alle elementer og processer skal ”smelte sammen”, og der kommer altså mere og mere at forholde sig til.

Oveni i alt dette er der fremtidens ”online shopping model”. Dette vil tage til og komme til at udfordre os alle. Som et eksempel udtaler eksperter, at op imod én million sælgere/salgsrepræsentanter vil miste deres jobs til e-commerce, når vi kommer på den anden side af år 2020. Derfor er det bydende nødvendigt at begynde at interessere sig endnu mere for dette.

Husk: ”Lukker du øjnene, ser du ikke lyset”.

Talenterne

De nye værktøjer og kommunikationsveje beherskes i dag af de helt unge. Og de bliver yngre og yngre ved indgangsdøren til dette univers. Få fat i de talenter og lad dem få plads.

Facts: Hvis man vil fremtidsvækst på både top- og bundlinje, kræver det omstillinger. Vær vis på det. Men vækst kommer ikke af sig selv. Tænk over disse tre ting:

• Er forretningsmodellen tidssvarende?

• Er organisationen gearet til ny vækst?

• Er der vovemod nok?


Oveni dette er det klogt at vurdere sin bestyrelsessammensætning, eller sågar overveje et advisory board etc.

Måske er det på tide med nyt blod og nye visionære synsvinkler. Det er ofte en billig måde at komme videre på: ”At spare her kan blive dyrt.”
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079