Til VM i Audi kundeservice
Danmarks bedste hold af servicerådgivere og mekanikere findes hos Audi Odense. De har netop vundet DM og sender nu seks ansatte fra bilhuset til verdensmesterskabet i Portugal.
De har været igennem to runder med opgaver, der skulle udvælge de fire bedste bilhuse, som deltog i finalen ved Audi Twin Cup i april. Her stod Audi Odenses hold af servicerådgivere og mekanikere efter en lang konkurrencedag med pokalen efter en god holdindsats inden for opgaver om kundetilfredshed, dialogmodtagelse og kundespørgsmål samt forskellige teoretiske opgaver.
- De opgaver, vi bliver udsat for, er hverdagsbaserede oplevelser. Dommerne spiller kunder, så det er en slags rollespil, hvor vi skal tackle situationerne bedst muligt. Det er det, vi laver hver eneste dag. Opgaverne har gerne lidt kød på, og det føles som en slags eksamenssituation, hvor vi har nerver på. Derfor kan det helt klart kobles direkte over på vores daglige gang med kunderne, siger servicerådgiver Carsten Christensen fra vinderholdet hos Audi Odense og uddyber:
- Vi har fået mulighed for at styrke samarbejdet internt, som selvfølgelig var rigtig godt i forvejen, da vi ellers ikke kunne vinde. Det er en form for uddannelse, der giver værdi for dem, der deltager i det. Vi bliver lidt høje på oplevelserne.
VM i september
Danmarksmesterskabet har kastet en pokal af sig, men endnu vigtigere giver det nogle værktøjer, som kan bruges til en travl hverdag i bilhuset.
- Vi har i forvejen god kundetilfredshed i butikken, men ved at arbejde så tæt sammen i en konkurrence, hvor man hjælper hinanden, har vi fået nye værktøjer, så vores kunder skulle gerne kunne mærke, at vi er blevet endnu bedre, fortæller servicerådgiveren.
Nu skal Carsten Christensen med resten af det erfarne hold til verdensmesterskabet, der afvikles i Portugal til september, hvor de samme seks mand vil repræsentere Audi Odense og Danmark.
- Verdensmesterskabet er meget større, hvor vi i sagens natur møder de bedste. Derfor er det rigtig svært at nå til tops der. Tilmed kan vores hverdag være meget forskellig fra hverdagen andre steder i verden, og her er kunsten at få tilpasset vores indsats til det og de opgaver, vi møder i Portugal, siger Carsten Christensen.