23948sdkhjf

Bilgigant skruer op for kundeservicen

Semler Retail, der forhandler Skoda og VW i Danmark, har indrettet et nyt kundecenter på Turbinevej i Søborg. Ambitionen er at øge den service, man kan tilbyde både forhandlere og kunder og at gøre servicen mere tilgængelig.
BILSERVICE 10. marts 2016 åbnede Semler Retail op for et nyt kundecenter på Turbinevej i Søborg. Skoda-og Volkswagen-forhandleren har allerede ansat 30 rådgivere, der via telefon og nettet hjælper kunderne med alt fra spørgsmål om bilens elektronik til booking af værkstedsbesøg. I takt med at flere forhandlere bliver koblet op på det nye center, forventer Semler Retail mere end en fordobling i antallet af rådgivere.

- De første erfaringer med det nye kundecenter er utroligt positive. Vi har allerede koblet filialerne i Gladsaxe, København og Amager op på centeret, og i de kommende måneder vil flere af vores forretninger i øvrige landsdele komme med. Det er vores ambition, at alle vores filialer i Danmark inden udgangen af 2017 skal være understøttet af det nye center, siger detaildirektør i Semler Retail, Lars Rasmussen.

Succesen er så stor, at man allerede har planer om at fordoble antallet af medarbejdere fra de nuværende 30 til over 60 allerede i år.

- Vi leder blandt andet efter kolleger med digitale kompetencer, som kan se en spændende udfordring i at yde rådgivning i en bilbranche, som i disse år gennemgår en rivende udvikling, siger Lars Rasmussen, Detaildirektør i Semler Retail A/S.

På sigt er det også planen, at det nye kundecenter skal understøtte Audi og de øvrige brands i Semler-gruppens premium-division, blandt andet Porsche, Bentley og Lamborghini.

Rådgivning i digital tidsalder

I det nye center yder man både support på telefon og via nettet. Uanset kanalen er det dog stadig den personlige og dybt kvalificerede rådgivning, som man vil prioritere hos Semler Retail.

- Vi forbereder forretningen til en situation, hvor kunderejsen bliver mere digitaliseret, og hvor bilerne bliver stadigt mere sofistikerede. Her tror vi på, at vi skal gøre servicen så tilgængelig som muligt på tværs af kanaler, men at det stadig er den menneskelige stemme og det dybe produktkendskab, som gør forskellen, når kunderne skal træffe en købsbeslutning. Man husker den gode oplevelse og vælger det mærke, som rådgiver bedst gennem hele ejerskabet, siger Lars Rasmussen.

Udover rådgivning og support hjælper man også kunderne med booking af værkstedsbesøg og service.

- Det nye center vil også styrke os på eftermarkedssiden og gøre kundernes interaktion med os endnu smidigere og dermed også styrke forhandlernes forretning, siger Lars Rasmussen.

Han vurderer, at vinderne på fremtidens bilmarked formår at binde den personlige service sammen med god onlinesupport og rådgivning på tværs af platforme. Hos Semler Retail har man med etableringen af det nye kundecenter taget et afgørende skridt ind i denne fremtid, fastslår Lars Rasmussen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094