23948sdkhjf

Interdan starter ny krig om leasingkunder

Bilabonnement.dk skal kæmpe på det voksende marked for leasingkunder med alt inklusive billigt.
LEJE Ved første øjekast er det måske svært at få øje på, men nogle af landets største bilimportører har startet en regulær krig om den stadig stigende andel af leasingkunder.

Senest er importøren Interdan for alvor trådt ind på slagmarken med det nye site bilabonnement.dk. Konceptet er, at man i princippet hver tredje måned kan skifte bil, man slipper for udbetaling, depositum og yderligere gebyrer, og man får som kunde forsikringen, ejerafgiften, vejhjælpen og servicen betalt - tre måneders binding og en måneds opsigelse. For det kan man køre 20.000 kilometer om året, men kun hvis man er fyldt 24 år og kan stille med en selvrisiko på 5000 kroner. Peter True, direktør hos Interdans leasingsatsning, tilføjer:

- Bilabonnement vil gøre det nemt for alle danskere at have bil. Vi er kommet på markedet med et helt nyt koncept, hvor man for en fast, lav månedlig abonnementsydelse får en bil, hvor alt er inklusiv i prisen. Man binder sig kun for tre måneder og kan opsige sit bilabonnement med en måneds varsel, siger direktør Peter True.

Nic. Christiansen også med
Interdan er med Bilabonnement dog ikke ene om at tilbyde kortidsleasing til de kunder, som intet problem ser i at leje bilen frem for at eje den. I starten af 2016 lancerede Nic. Christiansen nemlig sitet SimplyGo, som i stil med det nye Bilabonnement sikrer, at kunderne kan ligge hjemme på sofaen og bestille en bil. Her gælder samme opsætning: 0 kroner i udbetaling, tre måneders binding, forsikring og ejerafgift inkluderet, gratis service. Her får man dog kun 18.000 kilometer inkluderet i en standardaftale.

Skift bil efter årstiden
Tilbage hos Bilabonnement er visionen på sigt, at siden vil stille forskellige biler til rådighed, der passer til årstiden eller andre ændringer i livet. Man kan eksempelvis opgradere til en stationcar, hvis en familieforøgelse er i vente, eller nedgradere til en mindre model, når børnene flytter hjemmefra.

- Vi ved, at rigtig mange danskere drømmer om at skifte bil efter årstid, behov og pengepung. Det kan de hos os. På længere sigt vil vi tilbyde vores abonnenter, at de eksempelvis kan køre cabriolet om sommeren og firhjulstrækker om vinteren, fortæller Peter True.

Til at starte med er der seks bilmodeller med i Bilabonnement-konceptet. De første biler i ordningen er alle fra Peugeot og Citroën, og ifølge folkene bag Bilabonnement vil der løbende komme flere bilmodeller med i konceptet.

Fjerdedel billigere end køb
Bilabonnement og Interdan har i forlængelse af sitet udarbejdet en beregning på, hvordan økonomien ser ud for eksempelvis en Peugeot 208 Active med dieselmotoren 1.6 BlueHDi, når man henholdsvis leaser og køber den konkrete model - baseret på Bilabonnements leasingforpligtelser.

Lægger man udgifterne til vejhjælp, ansvars- og kaskoforsikring, afgift, serviceeftersyn og værditab sammen, så ender regnestykket ved et køb på 3842 kroner om måneden. Det omfatter en udbetaling i priseksemplet på 177.990 kroner. Hertil 130 til halvårlig grøn afgift samt månedligt 453 kroner til forsikring, 36 kroner for vejhjælp, 365 kroner til serviceeftersyn og et værditab for købsbilen på 20 procent det første år.

For samme bil på leasingkontrakt lyder den samlede udgift, beregnet på 12 måneder, på 2795 kroner.

- Vi har forsøgt at lave et koncept, der på alle tænkelige måder gør det nemt og fleksibelt at få en ny bil. Derfor skal det også være nemt at komme af med sin gamle bil, siger Peter True.

Leveringstiden for en bil hos Bilabonnement er på ni til 18 dage, lover firmaet selv. henmo
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125