23948sdkhjf

Anders Ands bil fylder 80 år

Eksperter og donaldister diskuterer fortsat om det er en Ford Model A eller en American Bantam Roadster fra 1938, der er brugt som udgangspunkt for Anders Ands legendariske køretøj.
313 Det seneste nummer af Anders And & Co. er tilegnet en hyldest af Anders Ands legendariske bil med nummerpladen 313. Særnummeret er propfyldt med historier om bilen. Her kan både andefans og bilentusiaster muntre sig med et væld af hæsblæsende historier, sjove fakta og ikke mindst en flot plakat med et tværsnit af den legendariske bil, der giver et unikt indblik i bilens mekaniske dele - herunder dens krumtapaksel og gearstangsknop.

Det var helt tilbage i 1937, at verden første gang stiftede bekendtskab med 313, og det var i tegnefilmen Anders Ands biltur og er således 80 år siden.

- Det er en helt særlig side af Anders And, vi får at se, når han sidder bag rettet i sin elskede 313. Enhver bilejer kan identificere sig med de udfordringer, der møder ham - uanset om det drejer sig om høje benzinpriser, svigtende mekanik, frustrationen over øvrige bilister eller drømmen om en bil, der er lige en tand smartere end den, man har, fortæller Gitte Hoffmann, som er marketingchef hos Egmont Publishing, der udgiver Anders And & Co. Hun fortæller videre:

- Alt dette bliver indfanget i dette særnummers fire forrygende historier, som tilsammen udgør en virkelig velfortjent hyldest til en bil sprængfyldt med personlighed.

Nogle bileksperter mener, at det er en Ford Model A, der er brugt som udgangspunkt, mens andre tror, at det er en American Bantam Roadster fra 1938. Selv om 313 er fra 1937, så den nemlig lidt anderledes ud i starten, hvor Al Taliaferro tegnede den. Da Barks tog over, og i 1940 gav den nummerpladen 313, lignede den en American Bantam Roadster, som en af hans kollegaer ejede.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076