2024-rapport: Digital selvbetjening på eftermarkedet steg med 46 %
Ifølge Tjekviks 2024-data fortsætter kundernes efterspørgsel efter digital selvbetjening i aftersales med at stige. Over 4,1 millioner kunder verden over brugte digitale ind- og udtjekningsløsninger sidste år, en stigning på 46 % fra år til år.
Tjekviks nøgletal i 2024:
- 4,1 millioner selvbetjeningsinteraktioner behandlet globalt
- 2,7 millioner kunder tjekkede deres biler ind til service og reparation hjemmefra
- €17,3 millioner genereret i merværdisalg
Ifølge Tjekviks 2024-data fortsætter kundernes efterspørgsel efter digital selvbetjening i aftersales med at stige.
Over 4,1 millioner kunder verden over brugte digitale ind- og udtjekningsløsninger sidste år, en stigning på 46 % fra år til år.
Her er de vigtigste resultater fra Tjekviks globale brugerdata for 2024.
Digital selvbetjeningsadoption er drevet af bekvemmelighed
Selvbetjeningsløsninger giver kunderne fleksibilitet til at tjekke ind og ud af deres køretøjer ved hjælp af deres egne enheder derhjemme eller gennem forhandlerens touchscreen-kiosker.
Digital selvbetjening gør det muligt for kunderne at give reparationsinstruktioner, vælge varer med merværdi, give autorisation og aflevere deres nøgler efter deres egen tidsplan uden at skulle vente i kø hos forhandleren.
Sidste år tjekkede 2.697.149 millioner kunder ind hjemmefra, hvilket viser en stigning på 51 % i forhold til 2023.
Yderligere 1,1 millioner kunder brugte Tjekviks touchscreen-kiosker hos forhandleren til at tjekke deres køretøjer ind – 32 % mere end i 2023.
Du kan lære mere om Tjekviks forhandlerløsninger her.
Når det kommer til digital check-out, brugte over 243.000 kunder Tjekviks ved afhentning af deres køretøjer, en stigning på 49 % i forhold til 2023.
Forbedrer bekvemmeligheden med 24/7 selvbetjening
Tjekviks udendørs kiosk, som muliggør en problemfri check-in og check-out oplevelse uden for forhandlernes traditionelle arbejdstid, oplevede også en stigning i brugen i 2024.
Den udendørs kiosk er designet til sikkerhed og holdbarhed i al slags vejr og øger fleksibiliteten og bekvemmeligheden for både kunder og forhandlere, hvilket gør dem i stand til at udvide deres service og hjælpe flere kunder.
Skab omsætningsvækst med nye mersalgsmuligheder
Ifølge en Tjekvik-undersøgelse foretaget sidste år, er 72 % af eftermarkedskunderne interesserede i at høre om relevante værdiskabende produkter og tjenester, når de tjekker deres bil ind til service.
Tjekvik gør det nemt at sælge specifikke produkter og tjenester, hvilket giver kunderne frihed til at vælge væk fra presset fra servicemodtagelsen.
I 2024 genererede forhandlere globalt €17.387.692 i merværdisalg.
Om Tjekvik
Tjekvik producerer intelligente selvbetjeningsteknologier, der tilbyder service-, vedligeholdelses- og reparationskunder at undgå køer og tjekke ind og tjekke deres køretøjer ud, når, hvordan og hvor de vil – hjemme, hos forhandleren eller sikkert udendørs.
Mere end 2.000 forhandlere bruger nu Tjekviks løsninger, hvilket giver kunderne fleksibiliteten til at tjekke ind og tjekke deres køretøjer ud på det mest passende tidspunkt og sted for dem.