Bilsalg.dk skifter navn til Autorola Danmark
Bilsalg.dk skifter navn som led i nordisk vækststrategi. Bilsalg.dk, som er en del af den danske Autorola koncern, skifter navn til Autorola Danmark A/S. I kraft af den øgede internationalisering i bilbranchen, er tiden helt rigtig.
Bilsalg.dk har siden opkøbet i 2007 været et brand under selskabet Autocom. Det er det professionelle B2B brand, som varetager defleet og remarketing for de største danske leasingselskaber i Danmark.
I de sidste år har væksten i Bilsalg.dk været massiv. Og, i kraft af den internationalisering som bilbranchen oplever – også i Danmark – er tiden kommet til at tage skridtet fuldt ud og skifte navn.
”Vi har været rigtig glade for Bilsalg.dk og den rejse vi har været på med brandet. Men, tiden er nu kommet til at overgå til Autorola brandet og blive en fuldbyrdet del af koncernen, også visuelt. Når vi nu tager skridtet fuldt ud og ændrer navn til Autorola Danmark A/S, skyldes det i høj grad at vores kunder i Danmark opererer i alle nordiske lande. Og, så er det alt andet lige lettere at hedde det samme på tværs af landegrænserne. Dertil kommer at Autorola koncernen lige har været igennem en revitalisering af brandet, så timingen er perfekt”, udtaler Thomas Friis Pedersen, Regional Director Nordic.
Ud over at facader, e-mails og andre elementer skifter navn fra Bilsalg.dk til Autorola, arbejdes der også på at synliggøre brandet hos samarbejdspartnere i Autorola inspektionsnetværket i Danmark. Autorola brandet indarbejdes på alle digitale platforme, men med respekt for at alle kunder og samarbejdspartnere kan følge med ændringerne. Overgangen forløber gradvist, og de nuværende e-mailadresser til Bilsalg.dk vil køre sideløbende med de nye Autorola e-mailadresser i en periode.
De nordiske lande fylder mere og mere i Autorolas strategi, og ud over i Danmark øges tilstedeværelsen også betydeligt i Sverige, som er gået fra 4 til 8 ansatte, og med flere på vej. En del af vækststrategien er også at starte op i Norge og Finland.
”Vores strategi for Norden er klar. Vi arbejder på højtryk for at skabe den samme gode platform for defleet og remarking services i alle nordiske lande, som det kendes fra Danmark. Dertil kommer udbredelsen af vores skræddersyede flådestyringssoftware via Autorola Solutions og dybe markedsindsigter via Indicata. Vi ved, at det tager tid, men vi har en god plan, som vi arbejder ud fra”, fortæller Thomas Friis Pedersen