23948sdkhjf

Tryghed for både forhandlere og bilejere med garantiordning

”Det har heddet sig, at elbiler ikke går i stykker, men tiden har efterhånden vist, at det gør de, og ofte er reparationen ikke helt billig. Derfor giver Fragus Groups garantier forhandlerne mulighed for at tilbyde bilejerne en ekstra garanti som en del af handlen” fortæller Henrik Byrnel, salgsleder hos Fragus Group Danmark.

Tidligere efterspurgte vores forhandlere stort set kun garantier til fossil-biler, men det stigende antal elbiler på det voksende brugtbilsmarked har skabt et nyt behov hos forhandlere og bilejere og stiller samtidigt, ifølge Henrik Byrnel, nye udfordringer til garantiernes dækning. For selvom der ofte er lange garantier fra fabrikken, så er der oftest kun tale om batteri og måske drivline. Resten af bilen er der reelt kun to-tre års fabriksgaranti på.

”For bilejerne er det en tryghed, der sikrer mod uforudsete store regninger på reparationer, når de har købt en brugt bil, som måske blot har kørt 50.000 kilometer, men hvis der sker noget andet end med batteriet, så står de selv med regningen, hvis ikke de har en garanti,” uddyber han og tilføjer, at med Fragus’ GoSafe-Bilgarantier kan bilforhandlerne tilbyde deres kunder en ekstra tryghed efter reklamationsperioden og får samtidig mulighed for dække at sig selv af i forhold til reklamationsrisikoen de første 12 måneder.

Stigende interesse for at være dækket godt ind ved reparationer

Fragus Group er en nordisk virksomhed, som tilbyder garantiprodukter mod uventede reparationer til både nye og brugte biler, varebiler samt autocampere og campingvogne. Fragus Group har været på det danske marked i mere end fem år og har ifølge salgslederen rigtig godt fat i det danske marked. Både de autoriserede forhandlere samt mellemstore og store brugtbilforhandlere.

”Vi mærker især en stigende interesse fra både slutbrugere og forhandlere af elbiler for at være dækket bedre af. Derfor oplever vi også en stigende tilgang af nye forhandlere, som ikke kun ønsker at minimere reklamationsrisikoen for sig selv, men som også ønsker at efterkomme deres kunders ønske om ekstra tryghed. Begge parter har behov for tryghed ved en bilhandel. Vi tilbyder attraktive garanti-produkter med høj dækning, som betyder, at det kan betale sig for forhandlerne at tilbyde en ekstra garanti - udover de 12 måneders reklamationsret – og lade den indgå i en bilhandel i stedet for et f.eks. afslag i prisen, rustbeskyttelse, vinterhjul eller lignende,” forklarer han.

Fleksibelt samarbejde med værksteder og meget optaget af rådgivning

Fragus Group samarbejder med alle værksteder og værkstedskæder. Det er en fordel for mange forhandlere, mener Henrik Byrnel. Når en forhandler på Sjælland sælger en brugt bil til en kunde fra Jylland, så er både forhandler og kunde sjældent interesseret i at skulle fragte bilen på tværs af landet til en reparation, siger han og understreger, at garantiprodukterne også dækker i Europa, her benyttes dog kun mærkeværksteder. Fragus Group Danmark leverer dog mere end garantier.

”Vi befinder os i et voldsomt omskifteligt marked, hvor både fossil- og elbiler bliver mere og mere avancerede, og vores distriktsledere fungerer ofte som rådgivere hos forhandlerne om, hvad der typisk går i stykker på bilerne, eller hvor markedet bevæger sig hen. I omkring 80 procent af tiden taler vi om strategi, minimering af omkostninger og muligheder for merindtjening, resten af tiden går med mere almindeligt salgsarbejde og salgsuddannelse af bilsælgerne. Der foregår også en stor del parallelimport af elbiler, og det kan medføre problemer, hvis selv en simpelt service er overskredet. Oftere og oftere oplever vi, at bilen helt mister sin fabriksgaranti. Sådan nogle ting skal man have tjek på, og det kan vi også bidrage til.”

Læs mere på www.fragus.com/dk/

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093