23948sdkhjf

Codan-sag: Udtryk for internationalisering

Bilbranchen ser med bekymring på pilotprojektet, der, hvis det udbredes, vil betyde tab af omsætning og arbejdspladser i branchen.
- Codans projekt er et udtryk for den stadig stigende internationalisering - men når det er sagt, udstiller sagen naturligvis også vores omkostningsniveau, herunder lønudvikling, og ikke mindst de høje danske skatter og afgifter. Og sådanne forskelle mellem landene vil altid kunne udnyttes, se for eksempel de nordmænd, der får serviceret deres bil i det nordjyske, udtaler direktør Thomas Møller Sørensen, Bilbranchen under DI, som kommentar til Codans aktuelle pilotprojekt om i år at sende 300 trafikskadede biler til reparation på et polsk værksted.

Af debatten i pressen om Codans tiltag er fremgået, at det danske værksted skulle være ansvarlig for eventuelle fejl lavet på det polske værksted, oplyser han.

- Dette vil kun være tilfældet, hvis det danske værksted direkte har påtaget sig et sådant ansvar i aftalen med Codan. I modsat fald er det danske værksted ikke ansvarlig for fejl ved arbejde udført i Polen, understreger Thomas Møller Sørensen.

- Også på området for skadereparation er der fri konkurrence, så det er op til de enkelte bilvirksomheder, om de ønsker at være med i Codans koncept, siger Thomas Møller Sørensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063