Bilernes By vil ikke sende skader til Polen
Henrik Thomsen fra Globus Biler er stærkt kritisk over for at sende skadede biler til Polen.
Det er os, der kommer til at stå med Sorteper. Bilen skal sendes til Polen gennem et dansk autoværksted, og så får vi et symbolsk beløb for at gøre skaden op og et symbolsk beløb for at stille en lånebil til rådighed. Det kan vi ikke tjene penge på, siger Henrik Thomsen, der også er formand i Bilernes By.
Jeg tror, jeg taler generelt på vegne af Bilernes By, når jeg siger, det her er et dårligt tiltag for bilbranchen, siger Henrik Thomsen.
Han forventer at behovet for lånebil vil stige, da bilerne tager længere tid at reparere, når de først skal fragtes til Polen.
Kommer bilen mon af sted alene, eller skal man som kunde vente på, at andre kunders skader?, spørger Henrik Thomsen.
Hos Codan har man mulighed at transportere otte biler ad gangen, men så længe ordningen er ny, vil der blive kørt oftere.
Vi står med bøvlet
Vi vil forsøge at transportere så mange biler af sted som muligt af hensyn til miljøet. Men det er klart, at her i starten, vil vi gerne gøre os nogle erfaringer, så hvis der er langt mellem kundebilerne, så vil vi køre færre derned ad gangen, siger Mads Houe, kommunikationschef i Codan, ifølge Silkeborg Nyt.
Udsigten til flere opgaver hjælper ikke Henrik Thomsen, han er også urolig for kvaliteten af det polske håndværk.
Det er os kunden kommer til, og det er os kunden klager til, hvis det ikke er lavet ordentligt. Så vi står med bøvlet en gang til. Kommer der en bil, som ikke er lavet fagligt korrekt, så risikerer man, at kulancegarantien fra fabrikanten bortfalde, siger Henrik Thomsen.