23948sdkhjf

Konkurrenter lurepasser

De to største konkurrenter vil ikke følge i Codans hjulspor
Ifølge AutoBranchen Danmark står tre forsikringsselskaber for godt halvdelen af omsætning for reparation af forsikringsskader i autobranchen: TopDanmark, Tryg og Codan. AutoBranchen Danmark vurderer desuden, at 20-25 procent af omsætningen for de danske autoværksteder og pladesmede kommer fra forsikringssager, mens det er i omegnen af 85 procent for autolakerere. Motor-magasinet har spurgt Codans to konkurrenter, om de har planer om at få udført reparationsarbejde i udlandet:

- Vi har bestemt ingen aktuelle planer om at gå Codan-vejen. For det første kan vi med et sådan setup ikke garantere for hverken sikkerhed eller kvalitet, eftersom vi ikke umiddelbart har mulighed for at besigtige reparationen. For det andet har vores kunder – i modsætning til hos Codan - frit værkstedsvalg, og så vil det ikke give mening at tvinge kunden til at sende bilen til udlandet, siger autoskadechef Helle Dahl fra TopDanmark. Hun oplyser, at TopDanmark allerede for to år siden blev præsenteret for konceptet af den samme aktør, der i dag er gået sammen med Codan.

- Men heller ikke på det tidspunkt fandt vi anledning til at ændre på vores model, siger hun.

Også den tredje store forsikringsspiller, Tryg, kendte til konceptet, men heller ikke her er der nogen planer om at køre i Codans hjulspor:

- Vi har i dag en fin balance mellem pris, kvalitet og kundetilfredshed, og derfor kan jeg afvise, at vi har nogen som helst planer om at følge Codans eksempel, fastslår skadesdirektør Frederik Toft fra Tryg.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068