23948sdkhjf

Q8 vil tilbyde gratis bilservice

En gang om måneden vil Q8 gratis hjælpe kunder med at skifte viskerblade eller fylde motorolie på bilen. Værkstedskæde er dog skeptisk over tiltaget.
I fremtiden kan bilister få hjælp til at klare små serviceopgaver på 103 tankstationer. Det er Q8, der indfører ’Servicehjælp’ den første torsdag i hver måned, hvor to hjælpere vil tage plads på forpladsen i tidsrummet fra klokken 15-18. Service tæller hjælp med udskiftning af viskerblade, tjek af dæktryk og påfyldning motorolie, sprinklervæske og kølervæske på bilen. Tilbuddet koster ikke noget, og kunderne betaler kun for de produkter, de ønsker at få påfyldt eller skiftet.

- Den første torsdag i måneden vil vi stå parat til at tjekke bilens dæktryk, skifte vinduesviskere og påfylde sprinklervæske, motorolie og kølervæske. Vi er også klar med vejledning om bilpleje, så bilen altid er godt rustet til sæsonens vejr og kan holde længere, fortæller Gert Jørgensen fra Q8.

Stort behov for hjælp

Lanceringen af ’Servicehjælp’ er ifølge Q8 en naturlig forlængelse af udvidelsen af sortimentet af bilplejeprodukter på kædens stationer.

- Vi har tredoblet sortimentet af biltilbehør og bilplejeprodukter på størstedelen af vores stationer, og vi vil gerne give bilisterne en ekstra service omkring produkterne, som de har efterspurgt, fortæller Gert Jørgensen fra Q8.

Kompleks verden

Med tilbuddet bevæger olieselskabet sig ind på et område, som er en del af forretningsmodellen for værkstederne. Hos kæden AutoMester er tiltaget noget, de vil holde øje med i fremtiden og udtrykker bekymring på bilisternes vegne.

- På det niveau som konceptet er nu, er vi ikke bekymret. Men det er klart en udvikling, vi vil følge tæt i fremtiden. På kundernes vegne vil dog jeg skeptisk om, hvorvidt tankstationerne kan yde en ordentlig rådgivning i en kompleks verden, siger kædechef Tommy Stuckert.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093