23948sdkhjf

BilZonen jubler over 1,4 millioner brugere

BilZonen erklærer sig størst ved at have gjort private og forhandleres bilannoncer tilgængelige for i alt 1,4 millioner brugere gennem samarbejde med en række af de største danske internetmedier. Bilbasen tvivler på tallene.
BilZonen har gennem samarbejde med en række af de største danske internetmedier gjort bilforhandleres og privates bilannoncer tilgængelige for i alt 1,4 millioner brugere. Dermed erklærer BilZonen sig størst og mest attraktiv som annonceringsmedie. Det viser en opgørelse for august 2010, som BilZonen netop har opgjort på baggrund af statistikker fra sine mediepartnere TV2, Jyllandsposten, Politiken, Ekstra Bladet, Jyske Vestkysten, Nordjyske Stiftstidende, Kelkoo, BT, Berlingske Tidende, Jubii, Børsen, QXL og FDM.

Statistikken er baseret på helt specifikke målinger af unikke besøgende, renset for dobbeltregistreringer, foretaget gennem analysevirksomheden Gemius via BilZonens mediepartnere. Gemius leverer også statistik til Foreningen af Danske Interaktive Medier.

BilZonen har i længere tid arbejdet på at opbygge et netværk af mediepartnere, som, til fordel for mediepartnernes egne besøgende og BilZonens annoncører, har integreret BilZonens mange bilannoncer og søgefunktion på deres egen side.

På denne måde har besøgende af eksempelvis dagbladenes hjemmesider bt.dk, eb.dk og børsen.dk kunnet søge blandt BilZonens bilannoncer uden at forlade de omtalte hjemmesider.

Argument til bilforhandlere

1200 af landets cirka 4000 bilforhandlere og værksteder er aktive annoncører hos BilZonen.

Hidtil har BilZonens statistikker kun givet forhandlere og private bilsælgere indsigt i, hvor mange unikke besøgende, og dermed potentielle købere, der har besøgt BilZonens egen hjemmeside for at lede efter ny bil. Men nu har BilZonen altså fået samlet alle partneres statistikker og kan derfor skabe sig et overblik over, hvor mange danskere, der reelt er i kontakt med BilZonens indhold.

1,4 millioner unikke besøgende har således i august besøgt BilZonen direkte eller indirekte gennem partnere, hvilket gør BilZonen til Danmarks ubestridt største online markedsplads for køb og salg af biler, oplyser BilZonen.

- Vi er rigtig glade for nu at have opgjort vores egne og partnernes statistikker over unikke besøgende. Det kan være svært at forklare vores kunder, at de kommer i kontakt med langt flere besøgende ved at annoncere hos os frem for hos vores konkurrenter, når man ikke kan referere til tal. Men det kan vi nu, udtaler BilZonens direktør Frank Espersen.

Bilbasen: Vi er størst

Konkurrenten Bilbasen siger til BilZonens nye udmelding om 1,4 millioner besøgende, at Bilbasen trumfer over med 1.7 millioner brugere. Pressechef Jan Lang hos Bilbasen, der er ejet af eBay sammen med Den Blå Avis og Bilmarkedet/Bilmagasinet, har til Ekstra Bladet sagt, at man har svært ved at forstå, hvordan BilZonens tal kan være så store.

Omkring 500.000 af Bilbasens besøgende findes, ifølge Jan Lang, på selve Bilbasen, mens 1,1 millioner brugere kommer fra netværkspartneren Den Blå Avis. De sidste 100-150.000 strammer fra Bilmagasinet.dk.

Det tal tvivler sitemanager hos BilZonen, Peter Højer Jørgensen, dog på:

- De omkring 500.000, som Bilbasen selv har, stemmer fint. Problemet er, at samtlige besøgende fra DBA tælles med, og ikke kun de besøgende, som søger på Bilbasens bil-indhold. En del søger jo på tøj, møbler og it på DBA.dk, siger Peter Højer Jørgensen.

- Det svarer til, at vi skulle regne eksempelvis alle Ekstra Bladets, BTs og FDMs besøgende med, og det er ikke retvisende, siger Peter Højer Jørgensen.

BilZonen er således interesseret i, at også Bilbasen fremkommer med tilsvarende uvildige talopgørelser for unikke besøgende via partnernetværk, hvor der er taget højde for dobbeltregistrering.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109