Stor travlhed hos BCA
Hos BCA Danmark mærkes stigende interesse i de nyeste re-marketing løsninger. Specielt fra bilimportører og finansieringsselskaber, der analyserer, hvordan salget af brugte biler fra eksempelvis privatleasing optimeres, og hvordan risici minimeres.
- Overvejelserne går på, at skippe utilsigtede salgsmodeller, hvor der sælges til faste brugtbilshandlere via telefon, e-mail og fax, fortæller Christian P Sankel, direktør for BCA i Norden, og han uddyber:
- I stedet ønsker man at sælge i et transparent auktionsmiljø, hvor bilerne fordeles til forhandlerne på fair vis og lige vilkår, og hvor udbud og efterspørgsel skaber ægte markedspriser. Samtidig ønsker man incitamenter og motivation for eget forhandlerled til at byde med og købe. Sådan gensælges de brugte privatleasingbiler så vidt muligt til eget forhandlernet. Fortjenesten fra detailsalget og det følgende eftermarked, altså kundebindingen, bliver i egne rækker.
- BCA Danmark forventer i indeværende år at udbyde 25-30.000 brugte biler til danske og udenlandske købere, oplyser Christian P Sankel.
BCA Danmark indgår i BCA Europa, der hvert år håndterer cirka to millioner brugte biler. BCA afholder auktioner med 38 auktionscentre i 12 europæiske lande.