23948sdkhjf

Bilpleje i Totempo-ruiner

pierre.dk-kæden har overtaget et falleret lak-center i Vejle efter Totempo. Centeret er allerede i fuldt sving og vil nu forsøge sig med kosmetisk klargøring af biler.
Umiddelbart virker det oplagt, at pierre.dk vil prøve kræfter med kosmetisk bilpleje og klargøring, og i Vejle-forstaden Vinding, hvor firmaet for nylig købte et lak-center fra Totempos konkursbo, har man netop taget en stor og moderne klargøringsafdeling i brug.

28-årige Jan Gade Christensen, der trods sin unge alder har næste 14 års erfaring med klargøring, er ansat som leder af afdelingen.

- Jeg startede med at arbejde med klargøring af personbiler som ung teenager i min stedfars klargøringsværksted i Fredericia. Og for 10 år siden etablerede jeg Shiny Car. Det blev hen ad vejen til en kæde, som for et par år siden blev solgt til en konkurrent, fortæller Jan Gade Christensen.

- Der er jo god logik i at satse på bilpleje. Hvis bilerne alligevel, måske i forbindelse med et salg, er hos os for at få klaret en lakskade, så vil det være en rigtig god investering for den enkelte bilforhandler, hvis man vælger også at få bilen klargjort kosmetisk, påpeger Jan Gade Christensen.

Den optimale proces

- Kunderne forventer utroligt meget, selv om en bil måske er syv år gammel, har kørt 200.000 kilometer og bare koster 100.000 kroner, fortæller Jan Gade Christensen.

Hans rolle bliver primært administrativ, forstået på den måde, at Jan Gade Christensen skal stå for at skaffe kunder til huset samtidig med, at han har en ledende rolle i forhold til at optimere arbejdsprocessen omkring klargøring.

- Det er også meningen, at vi skal kigge på klargøringsdelen med kritiske øjne. Hvor kan vi spare tid, hvordan kan vi gøre en proces bedre og hvilke produkter er de bedste for os, og dermed for kunderne, forklarer Jan Gade Christensen.

Han skal ligeledes stå for uddannelsen af de folk, der bliver tilknyttet klargøringsdelen.

- En væsentlig faktor i forhold til klargøring er jo også at vide, hvornår det kan svare sig at klargøre et køretøj, og hvornår det ikke kan. Men igen, det er en vurderingssag hver gang, og det er det, som vi kan, påpeger Jan Gade Christensen.

- Det har været en flyvende start, og det skyldes en kombination af, at vi har flere store kunder her i Vejle-området, samtidig med, at vi har taget over på en del af ordrerne fra hovedsædet i Kolding. Men det er godt at være tilbage i Vejle, fortæller Kim Folkersen, der er afdelingsleder i Vejle-filialen.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078