BMW S1000RR Årets motorcykel 2010
Derimod vandt BMW S1000RR med 193 hk, fordi den har taget verden med storm. I sin begrundelse undrer det DMJ, hvordan BMW har magtet at lave en superbike, der fra start sætter de etablerede superbikeproducenter på plads i første forsøg. Det, som imponerer mest, er alle de elektroniske hjælpere der gør at mange også magter den voldsomme motor og de racerlignende køreegenskaber. DMJ er ikke i tvivl om, at S1000RR kommer til at betyde meget for fremtidens sikkerhed for motorcyklister med sine imponerende ABS- samt traction og wheelie kontrol-systemer. Systemer, som DMJ håber bliver standard på fremtidens maskiner. Prisen på de 290.000 kroner virker næsten billig på den baggrund, udtaler de syv testkørere fra landets store mc-medier.
På de øvrige pladser kom:
2, Yamaha Super Tenere, 240.000 kroner, 115 hk:
3, Yamaha FZ8, 120.000 kroner, 106 hk:
4, Kawasaki Z1000ABS, 190.000 kroner, 136 hk:
5, Triumph Thunderbird, 280.000 kroner, 85 hk:
Lauge Jensen, som fik specialprisen, koster fra 500.000 kroner med 100 hk
Øvrige deltagere ved årets MC 2010 var Aprilia RSV4 R, BMW R 1200 RT, BMW R 1200 GS, Harley-Davidson Sportster 48, Harley-Davidson XR 1200 X, Harley-Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited, Honda VT 750 Shadow RS, Kawasaki GTR, 1400 KTM Duke, 690 Lauge Jensen, Triumph Rocket3 Roadster, Yamaha YBR 125 og Yamaha X-MAX 250.
Deltagende journalister var Carsten Freimann Olesen, MagaCin.dk, www.magacin.dk Gunnar Skrydstrup, Touring NYT, www.mctc.dk Kurt Henriksen, Børsen, www.borsen.dk Lars-Bo Larsen, Politiken, www.pol.dk Lars Rulffs, Touring NYT, www.mctc.dk Stephan Engelsfelt, Touring NYT, www.mctc.dk og Tommy Rønn, MagaCin.dk, www.magacin.dk