23948sdkhjf

Engelske Ricardo har travlt

Ricardo Inc. i England har stor succes i sit udviklingsarbejde for bilindustrien. Firmaet har inden for de sidste par år udviklet transmissioner og motorer til kinesiske kunder, men der er meget mere på vej fra det dygtige selskab, som har specialiseret sig i udvikling af miljøvenlige systemer til bilindustrien, elektronik, avanceret motorstyring, software, transmissioner til både benzin- og dieselmotorer, hybrid- og brændselscelleteknologi samt og vindmøllesystemer.

I år har Ricardo lanceret en ny GT transmission, som allerede er købt af Toyota, Nissan og Honda til de to selskabers motorsportsaktiviteter, med op til 650-700 hk og et maksimalt drejningsmoment på mere end 700 Newtonmeter og sekstrins sekventielt skifte.

Den nye transmission er allerede i brug i blandt andet den japanske Super GT-serie, samt i FIA’s GT1 mesterskabsserie. Det, som gør den nye GT transmission bedre end de hidtil benyttede systemer, er den mindre vægt, at den fylder mindre og har ekstreme egenskaber under de hårdeste betingelser.

De to seneste aktiviteter fra det kendte engelske selskab er udvikling af en lille tocylindret totakts luftkølet motor på 88 kubikcentimeter, der yder 3,1 hk med direkte indsprøjtning, under navnet Wolverine. Den kan benyttes til mange forskellige formål, sågar militæret.

Ricardo er også gået ind i vindmølle-industrien til det store marked i USA, i samarbejde med LMS International i et nyt selskab i Michigan, hvor både Ricardo og LMS har afdelinger. Ricardos opgave bliver blandt andet at udvikle en ny turbine gearboks med mere.

Ricardo har afdelinger i USA, Tyskland, Tjekkiet, Frankrig, Italien, Rusland, Kina, Japan, Indien og Sydkorea, ud over hovedafdelingen i England.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078