Shaeffler skal lave Fiat-system i USA
Schaeffler produktionen sker på Fiat licens, og skal primært udstyres i nye Chrysler modeller. Schaeffler har 15 produktionsanlæg og udviklingsafdelinger i Nordamerika og Mexico.
Den første bilmodel med den ny ventilstyring var Alfa MiTo. Den næste bilmodel, som får glæde af det nye ventilstyringssystem, eller skal vi sige til kundernes fordel med mindre forbrug, renere udstødning og mindre CO2 udslip, bliver Fiat Punto Evo, som med 1.4 liter MultiAir 105 hk motor kun udleder 134 g/km CO2, og Evo 1.4 Turbo 135 hk kun 129 g/km. Den er god for 0-100 kilometer i timen på bare 8,5 sekunder.
Fiat Grand Punto Evo Turbo har 25 procent mindre forbrug en den tilsvarende model med større motor, som udvikler det samme, men samtidig med mere CO2 udslip.
Den nye MultiAir eller UniAir ventilstyring kommer man til at høre meget mere til med stærkt forbedrede værdital og længere på hver dyrebar liter benzin, flere hk og renere udstødning.