23948sdkhjf

Tysk luksusproblem efter skrotpræmien

Det er ikke korrekt, når flere politikere og aktører i autobranchen påstår, at det tyske bilmarkedet lider under efterveer fra sidste års skrotpræmier, mener Danmarks Automobilforhandler Forening, D.A.F. som støtte til sit eget forslag om en dansk skrotpræmie på 15.000 kroner. Tværtimod er tyskerne på vej mod et "luksusproblem", som de selv kalder det, idet de mangler biler til at klare efterspørgslen.

Ifølge D.A.F. fastslår det ansete tyske bilmagasin Automobilwoche, at det tyske bilmarkedet er på vej ind i en positiv udvikling, og i 2010 har rejst sig meget hurtigere end ventet efter finanskrisen.

Glæden over stigende efterspørgsel efter nye biler giver dog også panderynker og ærgrelser blandt de tyske bilforhandlere, fordi man angiveligt er løbet ind i problemer med lange ventetider på alle populære bilmærker i det såkaldte premium-bilmarked. Eksempelvis er de populære Audi A3 og A4 modeller ikke til at få leveret i indeværende år. Ventetiderne i Tyskland skyldes ikke, at bilfabrikkerne hellere sælger til det konstant voksende bilmarked i Kina.

Myten om besværligheder med at få solgt nye biler i Tyskland i år er således en udokumenteret myte uden hold i virkeligheden, anfører D.A.F.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078