Værkstedskæde med callcenter
Skandinaviens største autogrossist, Mekonomen, lancerer i disse dage et nyt koncept i Danmark - Mekonomen Direkt.
- Mekonomen Direkt blev første gang lanceret i Sverige i december 2008 og har således kørt i nu et år. Vores erfaringer herfra et meget positive og viser, at 84 procent af alle henvendelser til Mekonomen Direkt er nye kunder, som på forhånd intet kendskab har til Mekonomen Autoteknik eller Mekonomen, udtaler adm. direktør Lars From.
Med denne positive tilgang af mange nye kunder til Mekonomen Bilværkstederne i Sverige, var Mekonomens ledelse ikke sen til at beslutte at dette tiltag også skulle implementeres i såvel Danmark som Norge.
- Derfor har vi nu lanceret konceptet i Danmark med et let genkendelige telefonnummer 70 140 140 og med massiv støtte af en markedsføringskampagne i tv, udtaler Lars From.
- Mekonomen Direkt er et attraktivt tilbud til de bilejere, der ønsker maksimal og let tilgængelig service. Callcentret er selvfølgelig bemandet med dansk talende personale og er åbent 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Vi kan således via ét telefonnummer tilbyde adgang til næsten 200 værksteder i hele Danmark, fortsætter han.
Blandt de ydelser, der tilbydes via callcentret, kan nævnes: Bookning af tid til service på et af kæden værksteder, henvisning til nærmeste værksted, svar på spørgsmål, tilbud på service, backup med fagmæssig kundskab hurtigt, effektivt og let tilgængeligt. Alt sammen med kun ét telefonnummer, lover Mekonomen.
- I Sverige er Mekonomen Direkt netop blevet indstillet til årets handelspris i kategorien "Årets tiltag for øget kundeservice", så med denne bekræftelse på konceptets berettigelse er det med en god mavefornemmelse, at vi starter implementeringen af Mekonomen Direkt i Danmark. Samtidig øger vi merværdien og kendskabet for vores værksteder i Mekonomen Autoteknik, påpeger Lars From.
I Skandinaviens har selskabet mere end 200 butikker samt 1000 værksteder, der arbejder under Mekonomens varemærke.