Information når skaden er sket
SKAD Kvalitetsgruppe målretter markedsføring mod forsikringstageren.
Brochuren gennemgår emner som afklaring af skyldsspørgsmål, frit valg af værksted, opgørelse af skadens omfang, afregning af skaden, afgivelse af ordre for reparation, leasingkøretøjer, bugseringsomkostninger, lånebil og advokatomkostninger. Der henvises også til samarbejdet med FAI i broshuren.
- Brochuren er en guide, som kan med fordel opbevares i handskerummet i bilen. Skulle der mod forventning ske et uheld, kan bilisten læse hvordan han/hun skal forholde sig, ikke kun over for forsikringsselskabet, men også i forhold til for eksempel fremmede, der uventet tilbyder gratis hjælp til forskellige ydelser, forklarer Thomas Krebs fra SKAD.
I brochuren markedsføres også gruppens hjemmeside www.gratis-laanebil.dk, hvor bilistens tillidsværksted findes.
Ydermere gives der information i brochuren om forskellige reservedelstyper, der anvendes af værkstederne, efter forsikringsselskabernes anvisning.
Brochuren kan findes på www.gratis-laanebil.dk, hvor den kan downloades.