Pava fordobler antallet af kontrolbesøg
Kritik fra FDM og Teknologisk Institut får Pava til at oprette egenkontrol og sætte minimums-kontrolantallet op.
- Det lød voldsomt og måske også for voldsomt, men det har fået Pava til intensivere organisationen med yderligere kontroller hos FDM, siger Tom Nielsen, salgschef hos Pava Produkter A/S.
- FDM har kontrolleret et sted mellem 2 - 300 antirustbehandlede biler fra vores centre. Det tal bliver i fremtiden mindst 600 kontroller om året alene for Pava centrene.
Samtidig indfører Pava Produkter en egen kontrol af minimum 10 af de behandlede biler, samt leverandør stikprøvekontrol.
- Disse kontroller er lige så meget for egen skyld, da Pava Produkter A/S som eneste rustbeskyttelseskæde i Danmark tilbyder "Livsforsikring" på biler under forudsætning af, at bilerne førstegangbehandles inden bilen er fire år fra første registrering, siger Tom Nielsen.
Varebiler kan få en 12 år garanti og gulpladebiler, der indregistreres privat kan komme med på livstidsordningen.
Forhandlersalg
- Vi har store forventninger til efterår og vinter 2010 / 2011, fortæller Tom Nielsen.
- Vi hører meget ofte, at finanskrisen får folk til at udsætte købet af ny bil, selvom de under normale omstændigheder ville have skiftet nu.
- De vælger i stedet at passe lidt bedre på den gamle.
Tom Nielsen kunne godt forestille sig, at forhandlere af både nye og nyere biler brugte antirustbehandlinger som et salgsparameter overfor kunderne, der trods alt kommer i forretningerne.
- En ting er at sælge en bil som beset, men der er penge i det, hvis forhandlerne kan sælge tilbehør eller ydelser oveni, siger Tom Nielsen.
- De kan også føde idéen om, at antirustbehandlinger er en fornuftig investering ved at spørge, om de biler, som folk vil give i bytte, er antirustbehandlede. Ligesom servicebogen har betydning har det under bilen og i hulrummene det også.
- Endelig er vi nu meget tæt på som den første rustbeskyttelseskæde, at introducerer produkter helt uden opløsningsmidler. Det er godt for vores medarbejdere, for bilen og for miljøet, siger Tom Nielsen.