Lakkæde: Ambitionerne er tårnhøje
Kvalitet i arbejdet og et stærkt samarbejde med kunderne er stadigt de vigtigste elementer hos LAKexperten. Med syv år på bagen er den frivillige kæde LAKexperten forsat i voksealderen og klar til endnu mere.
- Vi er i et marked, hvor konkurrencen fortsat skærpes, men det er ikke nyt for os. Vi har igennem flere år arbejdet med at gøre os endnu stærkere og dermed klar til at møde fremtidens udfordringer igennem blandt andet procesoptimering, uddannelse og produktudvikling.
Nye værksteder kommer hele tiden til, og flere er velkomne, oplyser han.
- For de værkstedsejere, som ikke er med i kædesamarbejde i øjeblikket og dermed varetager udvikling af sin forretning alene, kan den sidste tids aktivitet måske skabe usikkerhed omkring fremtiden, siger Per Larsen og understreger, at der altid er mulighed for en uforpligtende snak, om hvad LAKexpertens koncepter.
Allan Blinkilde, LAKexperten Holbæk, er en af de nyeste på holdet. Han fortæller:
- Alene inden for det år, jeg har været i LAKexperten, er der sket utroligt meget, men det jeg er gladest for, er den samhørighed og det engagement, jeg finder blandt mine kolleger. Vi er alle sammen med til at udvikle kæden og dermed vores egne værksteder. Jo mere man bidrager til fællesskabet, jo mere får man igen.
Tilpasning af strategi
Bestyrelsen er netop nu i færd med at lægge sidste hånd på en tilpasning af kædens langsigtede strategi.
- Vi har arbejdet hårdt og målrette med kædens strategi og ser frem til at præsentere den for aktionærerne senere på måneden, fortæller Per Larsen og forsætter:
- Vores kunder og kommende aktionærer i kæden kan se frem til nye stærke tiltag, der bryder med traditionerne i branchen, som vi kender dem i dag.
Tæt på kunderne
LAKexperten er med sine 50 værksteder Danmarks største kæde inden for autolakering.
- Det gør dog ikke, at det enkelte værksted mister sin identitet og fleksibilitet i det daglige. Lokalt engagement og mesters tilstedeværelse på værkstedet er gennemgående i kæden. Vi ved, at det giver den største sikkerhed for kvalitet og et frugtbart samarbejde, når mester er på værkstedet og en del af dagligdagen. Det giver fleksibilitet i samarbejdet og vi kan dermed yde en ekstraordinær service. Tid er penge og derfor har vi hele tiden fokus på fleksibilitet og levering, som passer til den enkelte opgave. Vi har et mål om at være beliggende så tæt på vores kunder som overhovedet muligt, fastslår Per Larsen.