23948sdkhjf

Det indiske bilmarked vokser med stil

Bilmarkedet i Indien, som er verdens tredjestørste bilmarked, voksede 25 procent sidste måned i forhold til det samlede indenlandske forbrugsmarked. Det skyldes ikke bare, at bilsalget i sig selv vokser, men også, at forbrugerne er ved at ændre adfærd. I dag kører inderne ikke bare bil, de kører bil med stil. Efterhånden er komfort, luksus og klasse kommet til at dominere købernes smag, og flere og flere indere er villige til at strække deres budgetter for at få råd til at købe bil.

Ifølge Datamonitor er andelen af indere, der øger deres udgifter til bilkøb, stigende. 26 procent af de indiske forbrugere var i juni 2009 således villige til at strække deres budgetter og øge deres udgifter til bilkøb i tre til seks måneder. Denne andel steg til 33 procent i marts i år.

Ifølge Sammenslutningen af indiske bilproducenter (SIAM) gik bilsalget op til 143.976 enheder i april i år. Det er en vækst på 39 procent i forhold til samme måned sidste år.

14 ud af 16 bilproducenter har i starten af året oplevet en sund vækst i efterspørgslen, men de små biler udgør fortsat den største del af bilsalget og udgør mere end 70 procent af det samlede bilsalg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078