5300 plug-in stationer i Michigan
Yderligere 1500 stationer er med i næste fase, mens kritikkerne har fået gang i diskussionerne i USA. De påstår, at Chevrolet Volt ikke er en rigtig elbil, men en hybrid, der får hjælp fra en lille motor, når skal accelereres kraftigt. GM afviser påstanden ved at oplyse på hjemmesiden, at Volt er meget anderledes end Toyota Prius, og at Volt er en elbil.
Skeptikerne har travlt med at kritiserer GM, fordi de mener, at GM benytter en fejlagtig markedsføringskampagne. Og GM kan ikke afvise, at Volt er udstyret med en 100 hk benzin-motor, der giver en rækkevidde op til godt 550 kilometer med en topfart på 160 km/t eller 65 kilometer på batterierne alene under langsom kørsel, før motoren tager over. 0-100 km/t klarer bilen på 10,0 sekunder.
Her i Europa ville der ikke være tvivl om, at Volt er en hybrid-bil, men det interessante er, at der opføres så mange plug-in stationer i Michigan.
Chevrolet Volt blev lanceret som prototype på Detroit udstillingen i januar 2007. Den kommer til salg i USA om kort tid for cirka 220.000 kroner, efter regeringstilskud. Samtidig meddeler GM, at produktionen i 2011 bliver mellem 10.000 og 15.000, og i 2012 op til 60.000 enheder.