Porschenyt i Geneve
Den anden Porschenyhed er det direkte modstykke, og måske mere interessant. Det er modellen 911 GT3 Hybrid. Porsche oplyser, at hybrid-teknologien bliver udviklet specifikt til motorsporten med to elmotorer, der hver udvikler godt 95 hk, som supplement til den seks-cylindrede boksermotor, der i forvejen sparker 480 hk af sig. I alt 670 hk. Den energi, som tidligere gik til spilde fra varmen i bremserne, bliver nu udnyttet som ekstra kræfter under accelerationen.
Hybridløsningen har flere fordele, oplyser Porsche. Den øger kræfterne til flere hk, men er samtidig brændstofbesparende, som gør det muligt at reducere den vægt, der normalt findes i tanken, eller muligheden for at nedsætte antallet af nødvendige pitstop for at fuldføre løbet. Hybrid-teknologien er ikke udviklet af Porsche selv, som ellers har en meget stor udviklingsafdeling, men af engelske Williams Hybrid Power Ltd. Der er tidligere vist en lignende løsning til Formel 1, blandt andet til AT & T Williams teamet, der blev vist for en del år siden i Geneve. FIA, der styrer bilsportens regulativer, har ikke godkendt udviklingen. Udviklingen var for tidligt ude. I dag er situationen anderledes. Begge Porschenyheder har premiere på Geneve-udstillingen. Den nye hybrid-model skal testes i 24 timers løbet på Nürburgring medio maj. Porsche har vundet mere end 20.000 sejre over de seneste 45 år på banerne, som selskabet med de absolut fleste sejre.