23948sdkhjf

Tid til nytænkning midt i et minefelt

INTET ER SÅ SKIDT, at det ikke er godt for noget. Således har finanskrisen skærpet opmærksomheden for også autobranchen om, hvilken vej der skal føre ud af det minefelt, mange befinder sig i. Det er tid til nytænkning for mange. Som man vil kunne læse i denne uges fagblad, kunne branchen høre på Århus Købmandsskole, at det er en god ide at bevæge sig opad i mental forstand over den daglige drift for at få udsyn og kunne tænke mere strategisk for at kunne se de muligheder, der byder sig i et fuldstændig forandret marked.

NY INSPIRATION KAN komme mange steder fra. Konsulenter med gode intentioner og bredt brancheindblik kan sætte fokus på de områder, virksomhederne ikke selv ser i det daglige. Det kan være lærerigt at kigge på andre virksomheder og brancher for at se, hvordan tingene gribes an her. Noget kan trækkes med over i autobranchen. Andre gange hjælper det på kreativiteten at blive provokeret eller tvunget til at nytænke, for det hjælper ikke at løbe hurtigere, hvis man løber i den forkerte retning, som vi hørte i Århus.

ALLE VEJE FØRER i den forbindelse til Odense til august, for det er her, autobranchen kan mødes og få ny inspiration og gode ideer til de næste års arbejde. Fagmessen tegner godt, og det er glædeligt, at stadig flere virksomheder ser det som en mulighed at udstille og møde kunderne i en tid, hvor både sælger og køber i autobranchen er klar over, at de skal være oppe på mærkerne for at kunne drive virksomheden. Vi er alle kunder for vor herre. Både slutkunderne i detailleddet, men så sandelig også virksomhedskunderne, der stiller de samme krav i autobranchen, som når de skal købe dagligvarer og forbrugsgoder til husholdningen derhjemme. Og vi er alle sammen forandret efter krisen. Det skal der tages bestik af, når nye retninger ud af minefeltet i autobranchen vurderes.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.072