23948sdkhjf

30 års rustgaranti på nye biler

Dinitrol indfører 30 års rustgaranti på biler, der er mindre end 12 måneder gamle.
Den landsdækkende kæde af rustbeskyttelsescentre, Dinitrol, indfører nu 30 års rustgaranti på biler, der er under 12 måneder gamle. For biler, der er mellem 13-36 måneder gamle, kan bilister opnå 20 års garanti mod rust.

På de fleste af de 73 landsdækkende Dinitrolcentre er det i dag muligt at få op til 30 års rustgaranti. Ifølge teknisk chef hos Dinitrol Mogens Vestergaard Hansen, så er Dinitrolprodukter og behandlingsmetoder nu af en sådan kvalitet, at det er muligt at give 30 års garanti mod rust.

- Det er selvfølgelig de færreste, der beholder deres bil i 30 år, men danskerne beholder bilen over en længere årrække end tidligere. Samtidig er det ikke unormalt, at man køber en 10 år gammel bil. Vi har udviklet unikke produkter, metoder og procedurer som sikrer, at vi nu kan tilbyde op til 30 års garanti, siger Mogens Vestergaard Hansen.

Dinitrol giver endvidere 10 års garanti på biler mellem 37-60 måneder. Hver gang bilen rustbeskyttes modtages et bevis, og på www.dinitrol.dk kan man følge detaljerne omkring garantiforløbet. Indkaldelse til efterbehandling sker automatisk via mail.

Økonomi og sikkerhed

Når bilerne rustbeskyttes i dag, foregår det med specialuddannet personale, der rustbeskytter efter detaljerede sprøjteskemaer for den enkelte bilmodel, og behandlingen influerer ikke på fabriksgarantien. Nogle af de mest vitale og sårbare dele sidder på bilens undervogn og er ikke omfattet af bilens normale gennemtæringsgaranti.

- En løbende rustbeskyttelse sikrer ikke kun bilens pladedele og vognbund mod rust. Det sikrer også en række vitale, sikkerhedsmæssige dele som eksempelvis bremserør, hjulophæng, styreforbindelser benzinrør med mere. Det betyder, at der spares penge på værkstedsregningen samtidig med, at værdien af bilen er øget, den dag man vælger at sælge, siger Mogens Vestergaard Hansen.

Danmark i front

Ifølge Mogens Vestergaard Hansen, så ligger Danmark helt i front i verden, når det handler om rustbeskyttelse. Det skyldes blandt andet, at der udvikles specifik rustbeskyttelse til det nordiske marked samt, at Danmark har en unik, uvildig kontrolordning underlagt Teknologisk Institut.

- Vi har inden for de sidste par år indført et nyt Varm Voks sprøjtesystem, hvor der er kommet mere voks i behandlingen. Den helt store fordel ved Varm Voks systemet er produktets hurtige indtrængningsevne, når voksen opvarmes. Samtidig er mere voks i behandlingen den bedste form for rustbeskyttelse. Biler vil kunne forlænge levetiden med denne form for rustbeskyttelse, siger Mogens Vestergaard Hansen.

Mogens Vestergaard peger også på, at Danmark som et af de eneste lande i verden har en unik kontrolordning. Alle Dinitrols rustbeskyttelsescentre er underlagt Teknologisk Instituts kontrolordning, hvilket betyder, at der ikke kun stilles krav til selve behandlingen af bilerne. Også dagsproduktionen, produkterne og arbejdsrutinerne på det enkelte center er genstand for en hård gennemgang.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078