Ford gør op med myterne
Landsdækkende prissikring på service og reparationer hos Fordforhandlerne.
- Med kampagnen vil vi gerne gøre op med myten om, at autoriseret service er uforholdsmæssig dyr, forklarer marketingchef Helle Mathiasen Dam fra Ford Motor Company A/S om baggrunden for den netop igangsatte kampagne.
- Samtidig vil vi gerne fortælle alle Ford-ejere, at uanset hvordan man vender og drejer tingene, så er der altså forskel på autoriseret og uautoriseret service. Vores mekanikere er specialister i Ford og Ford-teknologi. De råder over alle specialværktøjer og har en viden, som i sidste ende er Ford-ejerens bedste garanti for korrekt udført arbejde. Det er derfor, vi har valgt at kalde kampagnen "Din bil - men vores baby".
- Men det handler i lige så høj grad om, at vi gerne vil give alle Ford-ejere de fordele og den tryghed, der følger med autoriseret service. Det er ikke kun et spørgsmål om garanti og gensalgsværdi, men også om sikkerhed. Vi ved for eksempel, at mange af de uautoriserede værksteder benytter uoriginale reservedele. Det behøver ikke nødvendigvis at være noget skidt. Men man skal tænke på, at alle komponenter i en Ford er gennemtestet på kryds og tværs og over lang tid. Det er sjældent tilfældet med uoriginale reservedele.
Prissikringskampagnen er et led i en større omorganisering af hele Fords service-koncept. Ford i Europa har besluttet at gøre service og ikke mindst kundernes oplevelse af service til et centralt omdrejningspunkt for hele virksomheden.
- Det handler om at give kunderne en individuelt orienteret og unik serviceoplevelse, uanset om det foregår på et Ford-værksted i Barcelona eller Brønderslev. Fra 2014 vil Ford simpelthen være synonym med markedets bedste service, siger Helle Mathiasen Dam.