Alfa Romeo klassikere på stribe
To år senere vandt Nuvolari det Østrigske Grand-Prix i en Alfa Romeo Gran Premio Tipo B P3. Den havde ottecylindret motor. Modellen 8C 2900 Le Mans fra 1938 er noget af sjældenhed, der også vandt flere løb. Alfa Romeo Type 159, kendt som Alfetta dengang, blev den mest vindende vogn fra Alfa med 47 sejre i 54 Grand-Prix. Basis var Tipo 158 med visse modifikationer, som samme år deltog i datidens Formel 1 løb, som Tipo 159 med de to stjerner bag rattet, Guiseppe "Nino" Farina og Juan Manuel Fangio, Argentina. De første verdensmestre hos Alfa Romeo.
En anden meget sjælden vogn fra Milano værkstederne, Grand 33.2 Stradale Prototipo fra 1967, som der kun blev fremstillet 18 eksemplarer af, samt C52 "Disco Volante" Spider, der gik under øgenavnene den flyvende underdel eller flyvende tallerken, med meget lav luftmodstand. Der blev kun fremstillet to af disse biler, plus en Coupé.
Raceren Giulia TZ1 blev der kun fremstillet 102 eksemplarer af. T står for gitterrørrammen (Tubolare) og Z for karrosserimageren Zagato, men der var mange flere berømtheder på udstillingen. Blandt andet Alfa Romeo Montreal, designet af Bertone med kileformet karrosseri, og den nyeste i familien, 8C Spider med V8-motor og 450 hk, der fremstilles i 500 eksemplarer.