Race på rullefelt
Trods uheld med gearkassen fik Henrik Ottosen grund til at glæde sig over en flot placering i konkurrencen Danmarks Hurtigste Bil.
Mekaniker Henrik Ottosen tog det stille og roligt, selv om gearkassehuset på hans Golf 1 fra 1983 sprængtes blot 2 dage før årets største bilfestival på Flyveplads Vandel. Her skulle han deltage i konkurrencen Danmarks Hurtigste Bil (DHB) i klasse 2 FU (forhjulstræk uden turbo).
Henrik Otte var til svendeprøve på Skjern Tekniske Skole for to år siden som derfor sponserede testen af motorens ydelse på mekanikeruddannelsens topmoderne rullefelt.
Henrik Ottosen læssede Golfen på fejebladet, kørte hjem til Rødding Autoophug i Sønderjylland, hvor han er ansat som mekaniker. Ikke for at indlevere Golfen til ophugning, men for at reparere gearkassen. Akslen i differentialet var knækket og var røget ud gennem gearkassehuset.
Fra 129 til 209 HK
Kl. 02.00 mellem torsdag og fredag var reparationen færdig. Fredag ved 9-tiden stod den gamle Golf 1,8 igen og spillede med musklerne på rullefeltet i Skjern. Og i weekenden kørte Henrik Ottosen sig frem til en finaleplads blandt de otte bedste i klassen. Faktisk opnåede han den 6.-hurtigste tid i klassen.
- Det er en helt almindelig Golf benzinmotor, hvor jeg har optimeret de dele, som man kan og forstærket gearkassen, men det var så åbenbart ikke nok. Normalt yder motoren 129 HK. Sidste år præsterede den 199 HK, og i år viste testen på rullefeltet 209 HK.
Det er tredje gang, Henrik Ottosen deltager i DHB. Første år gik det ikke så godt, men andet år blev det også til klassens 6.-hurtigste tid, så med præstationen i weekenden beviste Henrik Ottosen, at det ikke var nogen enlig svale, men at han besiddet potentialet til at blande sig i toppen.