Forbedret snak med forsikringsselskaberne
F&P ser det nye dialogforum Skadesrådet som et rigtig godt værktøj til, sammen med autobranchen, at sikre en smidig skadesudbering.
Rådets formål er at drøfte de overordnede rammer for, og forhold omkring, både skadesopgørelsen og skadesudbedringen. Det skal blandt andet ske ved en fælles forståelse af brugen af det vejledende opgørelsessystem, Autotaks, samt fælles udarbejdelse af vejledninger og undervisning.
- Det nye Skadesråd er en fortsættelse af det konstruktive samarbejde, der har været mellem autobranchen og forsikringsselskaberne dels i Autobranchens Lakråd og dels i arbejdet med at udforme et sæt fælles retningslinjer for forsikringsselskaber og autoværksteder ved reparation af forsikringsskader på biler, siger Michael Nørregård.
- Vi ser positivt på dette nye dialogforum - det kan blive et rigtigt godt værktøj og sikre en smidig skadesudbedring til gavn for bilejerne og forsikringskunderne, udtaler Peter Bay-Nielsen fra F & P.
Han understreger, at Skadesrådet kun kan drøfte overordnede undervisningsmæssige og teknisk-administrative spørgsmål ved udbedring af autoskader og ikke kommercielle forhold og aftaler mellem de enkelte parter.
På det første møde den 4. oktober drøftede Skadesrådet blandt andet, hvorledes man kunne sikre en løbende information om og undervisning i det nye webbaserede Autotaks, Forsi.
Michael Nørregård glæder sig over, at det er lykkedes at skabe et konstruktivt samarbejde til gavn for bilejere, værksteder og forsikringsselskaber.
Autobranchens Skadesråd har følgende medlemmer: Autig, CAD, D.A.F., DAG, Dansk Autoglas, F & P, FAI, FDM og SKAD og har sekretariat hos Håndværksrådet.