23948sdkhjf

LAKexperten forstærker sig

47-årige Michael Møller tiltrådte 5. juli som ny procestekniker i LAKexperten A/S. Ansættelsen sker med henblik på at fremtidssikre en ensartet og høj kvalitet hos samtlige godt 50 LAKexperten-værksteder i Danmark.
Tilbage i 1978 trådte Michael Møller for første gang ind i autolakererbranchen som lærling. Siden har han været omkring stort set alle afkroge af branchen, lige fra sprøjtelakerere til teknisk chef hos nogle af landets mest professionelle lakleverandører. Derfor faldt det ganske logisk for ledelsen i LAKexperten A/S at ansætte Michael Møller i den nyoprettede stilling som procestekniker.

- Vi har igennem længere tid været igennem en forandringsproces i LAKexperten, fordi markedet forandrer sig og fordi vores kunder forandrer sig. Derfor har det været naturligt for os at kigge på, hvor vi kan udvikle hele kæden, hvor vi kan skabe synergi i samarbejdet mellem vores godt 50 aktionærer, og derigennem skærpe vores konkurrenceevne. Det er i det lys at ansættelsen af Michael Møller som ny procestekniker skal ses, siger kædechef Bo Søndergaard.

Med sin brede baggrund og mere end 30 års erfaring fra autolakererbranchen er Michael Møller om nogen klædt på til opgaven, han nu skal varetage, oplyser han.

Den primære opgave bliver at optimere arbejdsprocesserne på de enkelte værksteder for i næste step at brede erfaringerne ud til gavn for samtlige værksteder i LAKexperten.

- Jeg skal selvfølgelig dele ud af min knowhow, men det er mindst ligeså vigtigt, at jeg flytter rundt på de erfaringer og den viden, som nu kommer ud af det direkte samarbejde med værkstederne i hele Danmark. Alle vores værksteder har hver især rigtig mange styrker og særlige kompetencer på forskellige områder. Det bliver min opgave, at samle viden om disse kompetencer og brede dem ud til de øvrige værksteder i LAKexperten. Det er dér, der virkelig er noget at hente. Både med hensyn til at optimere de enkelte værksteder og deres forretning, og ikke mindst i forhold til at sikre vores kunder en ensartet kvalitet i det arbejde, vi udfører, udtaler Michael Møller.

Forventningerne til den ny procestekniker er store. I hvert fald synes kædechef Bo Søndergaard overbevist om, at ansættelsen af Michael Møller kan medvirke til at fastholde LAKexpertens position i markedet.

- Selv om der i øjeblikket er store bevægelser i markedet hos vores kolleger i branchen og blandt vores leverandører, så har vi fastholdt og på mange områder udbygget vores position som landets største autolakererkæde, og det er en position, som vi tager meget seriøst. Vi ønsker fortsat at være markedsledende, og vi ønsker også at være prisdynamiske. Men vi ønsker ikke gå på kompromis med kvaliteten i vores arbejde. Og den status er jeg sikker på, at Michael Møller kan være med til at fastholde. Det er essentielt for os, at vi er på forkant med udviklingen. Derfor vil vores kunder, nye som gamle, i fremtiden opleve en række nye tiltag, som vil komme dem til gode, siger Bo Søndergaard.

Blandt andet har LAKexperten indgået en fælles leverandøraftale med LakGruppen og Dupont Refinishing – netop med henblik på at sikre ensartethed og høj kvalitet i de produkter, som kædens aktionærer står inde for.

Udnævnelser

Ansættelsen af Michael Møller er i øvrigt ikke eneste nye tiltag hos LAKexperten. Også i den daglige drift på kædekontoret i Viborg er der nyt at melde ud. Bo Søndergaard er overgået fra at være kædekonsulent til i fremtiden at bestride hvervet som kædechef, mens kædekoordinator Rikke Agerholm overgår til en stilling som uddannelses- og konceptansvarlig i LAKexperten. Per Larsen fortsætter uændret som bestyrelsesformand for kæden.

- Begge dele er formelt et synligt bevis på, at vi også udadtil markerer os, så det passer til den virkelighed vores dagligdag afspejler. Rikke Agerholms overgang til jobbet som uddannelses- og konceptansvarlig er en logisk konsekvens af, at vi mere end nogensinde før ønsker at styrke vores markedsposition gennem dygtiggørelse af vores aktionærer og deres medarbejdere. Det er vores aktionærer og medarbejderes professionelle indgang til at servicere vores kunder, der er kædens store styrke. Vores værksteders lokale kendskab til kunderne og deres særlige behov er det, som har sikret, vi fortsat står som deres foretrukne professionelle samarbejdspartner. Samtidig vil vi øge vores fokus på konceptdelen, så vi også i fremtiden fremstår som en kæde, der er synonym med høj kvalitet og som kan tilbyde dét lille ekstra vores kunder har behov for, når de skal vælge samarbejdspartner, fastslår Bo Søndergaard.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078