Demonstrationer tiltrak mange besøgende
Würth havde en god messe på AutoTeknik, men er bekymret for det lave besøgstal.
Og spørger man Henrik Floor Andersen, der er chef for Würths afdeling for værkstedsudstyr, så var gæsterne virkelig spørgelystne:
- De nød og viste virkelig interesse for den faglige oplevelse, de fik på standen. Og jeg må da indrømme, at jeg er glad for, at vi havde vores egne specialister på standen, for det var fagligt kompetente spørgsmål, de stillede så er det rart at kunne henvise dem til en specialist, som faktisk kan svare på deres spørgsmål og samtidig synes, at det er udfordrende at sparre med de besøgende og sammen teste produkternes kunnen, siger han.
De mange samtaler på standen gjorde, at der var en meget god og livlig stemning, som blev forstærket af, at man kunne mærke en spirende optimisme for fremtiden blandt gæsterne. Det betød også, at flere af dem viste mere end blot interesse for produkterne.
- Der var da flere købelystne besøgende på vores stand, så Würth har haft en god messe, udtaler Poul Thomsen, divisionschef for Auto hos Würth, og fortsætter:
- Men det lave besøgstal er også et klart signal til branchen en udfordring, der skal følges op på. Skal messen overleve bør alle fra branchen sammen med messearrangørerne tage et ansvar. Der er behov for en dialog for at afdække, om der stadig er behov for en messe til inspiration og vidensdeling mellem kunder, samarbejdspartnere og leverandører, og i givet fald, hvad der skal til, for at holde liv i messen. At opleve samme respons fra10.000 besøgende eller flere ville jo helt klart have været at foretrække.