23948sdkhjf

Hamstring af vinterdæk

Viggo Laursen Autogummi melder om massivt salg i oktober.
Hylderne med mærkedæk så som Michelin, Continental, Bridgestone og Goodyear er for tiden under hårdt pres. Mange danske værksteder indkøber nemlig vinterdæk som aldrig før, melder den store danske dækgrossist, Viggo Laursen Autogummi A/S.

Her hamstrer firmaets godt 2500 forhandlerne vinterdæk i øjeblikket, hvilket normalt foregår senere på sæsonen, hvis der kommer sne.

- Vi har oplevet en øget vækst i salget af vinterdæk inden for de sidste tre-fire uger. Og i oktober måned havde vi en væsentlig øget forespørgsel på mærkevarerne, siger Michael Laursen, direktør i Viggo Laursen Autogummi.

I oktober steg salget af vinterdæk med helt op mod 75 procent i kategorien mærke vinterdæk til distributørens kunder (dækcentre, bilforhandlere og autoværksteder).

Firmaet har solgt næsten 30.000 enheder mere i oktober end samme måned sidste år og nåede op på 81.000 solgte dæk/fælge i oktober 2010 fra sine fire afdelinger.

- Den tidlige og massive interesse for vinterdæk kommer i kølvandet på, at dækfabrikkerne har nedsat deres produktion af dæk som følge af den globale finanskrise og den meget ekstreme vinter i hele i Europa sidste år, som støvsugede alle overskydende vinterdæk. Det gør det endnu sværere at sikre leverancen af netop de ønskede mærkedæk, da vi ikke kan hente hjælp fra vores samarbejdspartnere i det øvrige Europa, udtaler Michael Laursen.

- Jeg synes ikke, at der er grund til den store hamstring. Der findes mange gode alternativer på markedet i dag. Men et godt råd til privatbilisten er dog at altid spørge sin lokale dækforhandler til råds, inden man eventuelt bestiller dæk på nettet eller ringer rundt for at indhente tilbud, råder han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.104