Fuld fart på MekoPartner
Forventer at nå 200 værksteder i år.
Også markedsføringen tager ekstra fart i efteråret, idet MekoPartner har tegnet tv-sponsorat på de sidste syv løb i Formel 1 serien. Sponsoratet følges op med webmarkedsføring samt en storstilet konkurrence til alle MekoPartners værkstedskunder.
Samtidig er MekoPartner sponsor på det engelske program TopGear i en lang række udsendelser.
- Desuden er MekoPartner repræsenteret med en bil i Zulu Djævleræs, bandereklame ved håndbold og radiomarkedsføring hele 2. halvår af 2010, så der er lagt op til et efterår med fuld fart på markedsføringen, lover kædechef Søren V. Olesen.
Fokus på uddannelse og indtjening
I foråret har MekoPartner lanceret en ny opdateret hjemmeside med en lang række nye funktionaliteter, herunder mulighed for online booking og prisforespørgsler til det enkelte værksted.
- Den nye hjemmeside har generet flere henvendelser og bookninger end forventet, og de tilknyttede værksteder er meget begejstrede for tiltaget, siger Søren V. Olesen.
I samme forbindelse tilbyder MekoPartner nu de tilknyttede værksteder nye opdaterede medlemshjemmesider.
I juni måned blev første hold af Mekonomens nye uddannelse Mekonomen Dieseltekniker igangsat, og de første kursister har givet udtryk for, at uddannelsen har det rigtige indhold og et højt fagligt niveau.
- Vi ser meget lyst på den resterende del af året, hvor vi har flere nye tiltag i støbeskeen, der skal være med til skabe interesse omkring MekoPartner både fra bilisternes og værkstedernes side. Samtidig har vi fuld fokus på at øge værkstedernes indtjening og kompetencer blandt andet kommer vi med nye tiltag på uddannelsessiden til alle vore kædeværksteder, siger Søren V. Olesen.