23948sdkhjf

Den gode bilservice og afbalancering

Nye plakater med gode råd fra Teknologisk Institut.
- Konkurrencen på eftermarkedet skærpes, og mange værksteder vil derfor gå deres servicetilbud, priser og omkostninger efter. Som inspiration til deres overvejelser omkring serviceprocesserne har vi udarbejdet plakaten "13 rigtige - den gode bilservice". Selv om det meste er "kendt stof", og der ikke findes en facitliste for god bilservice, håber vi, at værkstederne vil se på det, de gør i det daglige på hvert af de 13 punkter, og hvor optimalt det er for deres kunder. Erfaringsmæssigt giver det anledning til æn-dring/forbedring på mindst ét af punkterne, siger Kristian Eldam, centerchef for Automobilteknik på Teknologisk Institut.

Den anden plakat handler om afbalancering.

- Selv om afbalancering er noget, kunden kan mærke, er dækarbejde og afbalance-ring, paradoksalt nok, ofte et nedprioriteret område. Afbalanceringsplakaten giver go-de råd og oplysninger omkring afbalancering af hjul samt anskaffelse og brug af ap-paraterne, tilføjer han.

TI er netop nu ved at sende de to plakater til 2000 værksteder, tilsluttet værkstedskontrol.

Teknologisk Institut har tidligere udgivet følgende plakater:

Kontrol og udskiftning af bremsevæske på personbiler

Sådan sikrer de bedste værksteder kvaliteten

Lygtejustering

Tid til rustbeskyttelse

Dæk

Alle plakater kan frit downloades fra http://automobilteknik.teknologisk.dk
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066