23948sdkhjf

Gode biceps løfter nye opgaver

EN SUND SJÆL i et sundt legeme har været et mantra for mange i årevis, siden Kaptajn Jespersen i ’20-erne førte an med arme bøj, arme stræk. Stærke kræfter og mental styrke er også kendetegnende for autobranchen, hvor aktører gerne trækker i træningstøjet for at komme i form til at lægge arm med konkurrenter. Se nu bare til Autobranchens Hus i Taastrup. Her holder den branche-genererede virksomhed Auto IT til, der melder klar til at tage kampen op med Bilbasen/Bilinfo, som flere brancheaktører gennem flere uger har kaldt "ublu" og "markedsdominerende" på grund af ny prisstruktur og en – hører vi – højpandet adfærd. Hvis ikke Auto IT skulle kunne bryde de monopollignende tilstande for net-annoncering af biler og it-værktøjer, så kan vel ingen? For Auto IT er branchens eget barn, der er flasket op med lige dele indsigt, ildhu og hitpåsomhed helt tæt på bilforhandlere og værksteder.

DER BLIVER RUMSTERET meget i netop Autobranchens Hus i Taastrup for tiden. Dækbranchen har lige båret papkasser ind ad døren og etableret sig. Og nu ser en paraplyorganisation mellem branchens foreninger sin spæde start. Vi beskrev i sidste uge tiltaget mellem D.A.F., FAI og SKAD. Nu hører vi fra de øvrige organisationer, at det er et velkomment projekt, som vi alle følger spændt. Den nylige politiske sag om vinterdæk-krav, der endnu ikke har fundet sin slutning, viser med al tydelighed, at optimal synergi mellem foreningerne bedst finder sted, når man kan mødes hurtigt og uformelt under samme tag. Vi kan stadig håbe, at Bilbranchen og D.A.F., der for nylig begge skiftede direktører, også finder tættere sammen, for det forplumrer ærligt talt det politiske billede, når to næsten identiske foreninger skal agere.

HELT INDE UNDER huden på hinanden er foreningerne ikke og kommer det nok aldrig rigtigt. Dertil er de grundlæggende interesser for forskellige. Men den "rige onkel", forsikringsselskaberne, kan de sagtens blive enige om at stå sammen imod. Som vi kan fortælle, har flere værksteder nu været på kursus i forhandlingsteknik for at kunne stå stærkere, når taksatorerne ruller sig ud for at spare penge til forsikringsskader. Fint, at branchen også på dette punkt sørger for at træne sine medlemmers verbale overarme til at lægge unfair reparationsudspil i kassen med ombyttere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079