Vokser med mere end voks
Seab Danmark føjer tre varemærker til sin portefølje.
- Vi er en skandinavisk koncern med fokus på bilist markedet, som vi med udvidelsen af vores agenturer dækker endnu bredere. Vi har en klar strategi, og den følger vi. For det første skal de agenturer, vi tager ind, være førende eller have potentiale til at blive markedsledere. For det andet skal vi have eneret på dem i alle de nordiske lande, og sidst men ikke mindst skal de falde i tråd med de øvrige varemærker, vi har, siger Søren Søndergaard, leder af den danske afdeling af Seab.
- Wunder Baum har enormt potentiale, og produktudviklingen er virkeligt gearet op. Det er ubetinget den mest solgte luftfrisker til bilen og er et ikon. Med vores markedsindsigt, styrke og distributionsnet, må vi sige at den ligger lige til højrebenet, udtaler han.
Også tesa-auto
Mærket tesa-auto er et nyt produkt på markedet for beskyttelse af bilen. En stærk og tynd beskyttelsestape, som monteres på steder, hvor bilen er mest udsat for ridser og skrammer.
- Vi havde fulgt udviklingen på dette område fra de store eksklusive bilproducenter, som "føder" deres toplinjer med netop sådanne produkter fra tesa. Og da vi fik en henvendelse fra tesa om at sælge og markedsføre denne nye produktlinje, var der ingen tvivl i vores sind, siger Søren Søndergaard.
MasterLock
Det mest ukendte, men måske nok det agentur med mest potentiale er MasterLock, verdens største producent af hængelåse og transportsikring. Amerikanske MasterLock har et kæmpe produktprogram og er meget innovativ.
- Det produktprogram vil sætte nye standarder, lover Søren Søndergaard og tilføjer:
- Disse tre nye varemærker har vi eneret på, og det er en forudsætning for at skabe massiv markedsføring og dermed vækst.