Vedholdende jyde vandt bil hos Q8
Den snakkesalige brændstof-stander, som man i øjeblikket møder på både tv og radio - og på 65 F24 stationer landet over - er blevet en succes.
Kampagnen introducerer den snakkesalige brændstof-stander i det danske gadebillede. Standerne på F24's 79 automattank-anlæg landet over har nemlig fået en interaktiv skærm, der sender personlige meddelelser til kunden via både computerspil-grafik og en karakteristisk stemme.
Et af elementerne i F24 kampagnen har været, at en heldig kunde kunne vinde en splinterny hvid Fiat 500, hvis det beløb, han eller hun tankede for, endte på tallet "24".
Den udfordring tog den 28-årige Kåre Mose fra Holstebro helt bogstaveligt. Så i løbet af den uge, hvor konkurrencen løb, kørte han til sin lokale F24 station og tankede benzin ikke færre end 22 gange, hvor han gjorde sig stor umage for at lande på netop 24 øre.
Ikke at Kåre Mose kører ualmindeligt mange kilometer i sin bil, så han havde brug for at tanke mere end en snes gange om ugen. Men Kåre, der er bankrådgiver i det daglige, havde regnet den ud. Med ihærdighed, snilde og held vandt han en bil til en værdi af 150.000 kroner.
Over 7500 bilister deltog i F24 konkurrencen, så der var rift om den hvide Fiat 500. Og Kåre Mose var bestemt ikke den eneste F24 kunde, der handlede benzin i små doser flere gange for at øge sine chancer for at vinde bilen.
Personlig succes
Ideen med at gøre tankstanderen mere personlig er blevet en succes for F24 og F24's ejer Q8. Ikke kun deltager tusinder i konkurrencerne, hvor man ud over bilen kan vinde så forskellige ting som brændstof-gavekort og XBox spilkonsoller. F24 har samtidig fået tre gange så mange nye kortkunder, som man havde forventet.
Den snakkesalige computer-tankpasser er kun én af de mange muligheder, som en ny generation af standere vil kunne benyttes til i fremtiden.
Den nye terminal-teknologi giver for eksempel en mere sikker betaling end tidligere, når man anvender kontokort, Dankort og andre typer kreditkort. Desuden vil F24's og Q8's terminal-skærme senere kunne anvendes til at skræddersy tilbud til den enkelte kunde samt vise trafikmeldinger, vejrudsigter og andre nyheder, der kan være interessante at læse, mens man står og tanker bilen op.