Individuelle dæk hjemmesider
Som en ekstra service giver Viggo Laursen A/S nu sine kunder mulighed for at oprette et salgsmodul til dæk og fælge, som nemt kan gøres til en del af kundens egen hjemmeside.
- Når prisen er sat, er det halve arbejde gjort. Alle kan give priser (også på komplette alu- og vinter hjul) - mekanikerne, lærlingen, kontor- eller rengøringsmedarbejderne, forklarer Michael Laursen.
De individuelle hjemmesider er koblet direkte op på Viggo Laursens lager, hvilket betyder at forbrugeren har et kæmpeudvalg af dæk og fælge at vælge mellem, når de går ind på værkstedets hjemmeside. Udvalget er således ikke begrænset af, hvad det lokale værksted kan have på lager.
- Og det bedste af det hele, værkstederne kan have dæk- og fælge klar til montering inden for 24 timer, tilføjer han.
Viggo Laursen A/S har cirka 300 værksteder, som benytter sig af denne service, og et af dem er Car Center Nykøbing på Falster.
- For vores forretninger har den nye hjemmeside betydet utroligt meget. Dæksalget er steget eksplosivt fra 2010 til 2011, og de mange ekstra kunder har ikke kun købt dæk, men også lagt ekstra omsætning i form af andre reservedele og reparationer. For vores forretninger er den nye hjemmeside blevet et springbræt til at udvide vores dækcenter til flere afdelinger, udtaler Martin Jensen fra Car Center Nykøbing og Dækcenter.nu ifølge en pressemeddelelse.
- En anden stor fordel er klart, at kunderne kan gå på vores hjemmeside og se deres dækpris inklusiv alt. Det betyder, at vi sparer den tid, vi tidligere brugte på at beregne tilbud, idet de fleste kunder ved, hvad de søger efter. Internt har det øget overblikket, idet alle på værkstedet kan se, hvilke dæk der kan leveres og til hvilken pris. Nemt, enkelt og overskueligt, siger han.