23948sdkhjf

Porsche-nyhed hvert år frem til 2018

Porsche chefen Matthias Müller fortæller til Automotive News Europa, at Porsche vil sende en ny model på markedet hvert år frem til 2018, hvor han agter at fordoble salget. Porsche solgte 97.000 biler i 2010.

Müller overtog styringen af Stuttgart-selskabet i oktober sidste år efter Michael Macht. Fra 2003 til 2007 var Matthias Müller ansvarlig for Audis produktudvikling og koordinerede VW’s modelstrategi.

- Porsche er synonymt med sportsvogne i dag og i morgen. I hvert segment vil der altid være en Porsche. Vi arbejder med de planer, som skal øge vort salg til det dobbelte. Der kommer en ny model hvert år, eller en af de nuværende modeller i en kraftig opgradering, som det netop er sket med den nye Cayman R, udtaler han.

Porsche skal således vedblive med at være den mest profitable bilproducent på kloden. Der kommer snart en mindre SUV end Cayenne, som får navnet Cajun. Andre nyheder er 918 Spyder, samt en sportsvogn udviklet sammen med VW i den mere populære prisklasse, 911 Carrera, der forventes at sælge 30.000 årligt mod 20.000 sidste år.

- Den næste 911 bliver noget af de skrappeste, Porsche har sendt på gaden, tilføjer Müller, der også diskuterer en model over 911-serien, måske 929, plus helt nye Boxster og Cayman. Hertil en ny 550 med et nyt navn, og en del modeller med plug-in hybrid.

Porsche tester for tiden en Boxster EV el-bil med gode værdier og lang rækkevidde, men Müller afslører ikke, hvornår den eventuelt kommer på gaden.

Det store spørgsmål i Stuttgart er kapacitetsmulighederne, hvor man fortsat overvejer en fabrik i Kina eller USA, eventuelt i samarbejde med VW, der også skal udvide produktionen kraftigt i de næste år.

- USA var vort største marked i 2010, fulgt af Kina og Tyskland. Kina vil nok overtage førertrøjen snart, mener Matthias Müller.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063