BilZonen og Biltorvet i samarbejde om annoncering
Som et resultat af aftalen med Biltorvet bliver BilZonens annoncenetværk nu 30 procent større og mønstrer således et langt højere antal sidevisninger. Det betyder i praksis, at annoncører på de fire domæner opnår en langt højere nettodækning og effekt på deres kampagner, oplyser BilZonen, idet annoncører når ud til et væsentligt højere antal brugere.
Uændrede priser
Salget til bilmarkederne på BilZonen, Biltorvet, TV2 og Jubii forestås fremover af BilZonen, og salgschef Jakob Zarp oplyser, at priserne vil være de samme, og at mediebureauer, bilimportører og andre annoncører således blot får mere effekt for den samme pris.
Dagbladene står bag
BilZonen A/S blev etableret i 2006 og ejes af Berlingske Media, JP/Politikens Hus A/S samt TV 2. BilZonen samarbejder med en lang række af Danmarks førende medier. Derfor findes BilZonens biler på blandt andet ekstrabladet.dk, TV2.dk, bt.dk, jubii.dk, politiken.dk, fpn.dk, pleasure.dk, nordjyske.dk og jv.dk.
Biltorvet.dk er de professionelle nybilforhandleres egen internetportal. Biltorvet.dk drives af Danmarks Automobilforhandler Forening, D.A.F., der arbejder for at samle forhandlere af nye og brugte biler samt serviceværksteder og beskæftiger sig med opgaver af almen betydning for medlemmer og autobranchen.