Würth investerer i fremtiden
Würth har igangsat en strategisk udbygning af sit butiksnet. Målet er, at alle byer med mere end 25.000 indbyggere skal have en Würth-butik inden 2015.
De kommende år vil virksomheden årligt åbne 4-5 nye butikker, så den i 2015 har mindst 35 butikker strategisk fordelt over hele landet. Den 1. april åbner endnu to butikker i henholdsvis Valby og på Amager. Herudover arbejdes der p.t. på at finde passende lokaler i yderligere fire byer.
Adm. direktør Otto Popp Clausen forventer, at de nye butikker vil skabe cirka 70 nye arbejdspladser.
- Würth vil være med til at skabe fremdrift. Det kan vi kun ved at skabe værdi for kunderne. Butiksåbningerne skal derfor ses som ét af flere vigtige skridt i vores overordnede forretningsstrategi at frigøre ressourcer og tilføre kompetencer hos vores kunder, siger han.
Udover over butiksåbningerne har Würth også for nylig investeret i en større omorganisering af sælgerstaben for at kunne give hver enkelt kunde den bedst mulige service. Herudover er der ansat flere specialister, som kunderne kan trække på, for eksempel inden for arbejdssikkerhed/arbejdsmiljø.
Mindre lagerbinding
I de områder, hvor Würth allerede har en butik, anvendes de flittigt af Würths kunder. Det betyder dog ikke, at behovet for sælgerne bliver mindre tværtimod. Erfaringen viser, at der opstår synergi mellem de to salgsled, fordi mange kunder oplever, at de ekstra muligheder, butikkerne giver, gør det mere attraktivt at være kunde.
Butikskædechef Halfdan B. Andersen, som står i spidsen for udbygningen af butiksnettet, siger:
- Det primære mål med butikkerne er at give vores kunder større fleksibilitet i hverdagen ved at gøre det nemt og hurtigt at få fat i vores produkter, når der opstår et uforudset behov her og nu. Det betyder samtidig, at vores kunder kan reducere deres lagerbindinger, fordi de bliver mindre afhængige af at have et stort bufferlager.