Kampsport på fire hjul i Tokyo
Især Toyota og Lexus gav den hele armen på den japanske autosalon for sportsprægede biler med og uden sort bælte.
Flere af de udstillede biler var trimmet af tuningsselskaber. De fleste af de biler, Toyota selv udstillede, var konceptbiler, men det viser en ny side fra Toyota, der i flere år var dominerende i VM i rally og vandt flere mesterskaber. Toyota trak sig som bekendt tilbage for at koncentrere sig om Formel 1, hvilket varede nogle år. Vel nok fordi det ikke var så nemt at vinde, som man troede, og så kom krisen oven i købet til Solens Land.
Luft til iQ-hjertet
Den mindste model hos verdens største bilproducent, modellen iQ, i racing koncept har fået en turboladet motor. Auris GT koncept er udviklet i samarbejde med japanske Gazoo Racing. Hertil viste Toyota en Prius til race og klubløb. Prius-modellen er for tredje år i træk i 2010 den mest solgte personbil i Japan.
Hybrid i racertrim
Lexus mærket viste også en del nyheder. Blandt andet den nye CT 200h (hybrid) i racertrim. IS F til den lokale Club Circuit Sport Racer, er udviklet af Toyota Racing Department.
Toyota og Gazoo Racing viste en opdateret Lexus LFA sportsvogn, der har deltaget med succes i sidste års 24 timers løb på Nürburgring. Produktionen på 500 eksemplarer er solgt i USA, Japan og Eropa. Den har 4,8 liters V10-motor, der yder 560 hk, og nu med de nyeste Bridgestone racing dæk. Pris 2,8 millioner kroner. I de andre versioner er der endnu ikke yderligere oplysninger om motoreffekter.