Kan se pointer i branchekrav
Bilbasens direktør Kenneth Andersen vil muligvis imødekomme nogle af kritikpunkterne fra bilforhandlerne.
Han er glad for et sobert møde med udstrakt hånd, hvor han mener, at organisationernes meget nuancerede synspunkter blev fremført, og hvor kritikken ikke gik på produkterne men på Bilbasens håndtering af priser og struktur.
- Vi fremførte vores argumenter og de rationelle tanker, der ligger bag, hvordan vi ser fremtiden for branchen, og hvad vi hos Bilbasen/Bilinfo kan gøre for vi har alle en samstemmende interesser i at drive bilsalget frem.
Håber på dialog-løsning
- For os er det ikke en mulighed at sætte farten ned hvad angår tiltag og udvikling, for det vil give vores konkurrenter mulighed for at følge med. Vi investerer millioner i teknologi, udvikling og markedsføring hvert år og har friheden til at agere også prismæssigt. Men der skal ikke herske tvivl om, at jeg håber på en fornuftig løsning i dialog med branchen, siger Kenneth Andersen.
Han understreger endnu engang, at Bilbasens strategi er konstant at generere mere værdi til forhandlerne i form af tillægsydelser, værktøjer og muligheder på nye markeder. Hvad angår det tyske handelssite Mobile.de, som de danske forhandlere er bundet op på i den nuværende prisstruktur, er efterspørgslen her 13 gange højere end i Danmark ud fra samme udbud, betoner Kenneth Andersen.
Se udtalelser fra autobranchens organisationer i selvstændig artikel