23948sdkhjf

Fremdrift hos LAKexperten

I takt med øget konkurrence og skærpede krav i markedet har den frivillige kæde tilpasset strategien og arbejdet målrettet med særligt udvalgte fokusområder.
LAKexperten A/S afviklede i november årets sidste kædemøde. Her blev der blandt andet samlet op på de strategisk udvalgte fokusområder, der siden sidste efterår har været omdrejningspunkt for kæden.

Det blev hurtigt slået fast, at det i høj grad betaler sig at være aktionær i LAKexperten, oplyser en pressemeddelelse.

Et af fokusområderne har været optimering af processer og vareforbrug, og det har på rekordtid sikret kædens værksteder betydelige effektiviseringer og besparelser. På alle årets møder har aktionærerne løbende har haft mulighed for at analysere deres nøgletal og sammenligne sig med kolleger. På den måde kan de optimere omkostningsminimeringen på deres eget værksted.

Online planlægningssystem til alle

Procesoptimering og udvikling er klare målsætninger for kæden, og på kædemødet meddelte bestyrelsen, at alle aktionærer i LAKexperten får stillet LAKplan, som er kædens online planlægningssystem, til rådighed.

- Vi øger fokus på udvikling af IT værktøjer, som skal være med til at gøre såvel vores egen som vores kunders dagligdag mere effektiv, fortæller bestyrelsesformand Per Larsen og forsætter:

- Vores grundlæggende værdier er kvalitet og service, fleksibilitet og lokalt ejerskab samt engagement. Planlægningsystemet LAKplan er bare én måde, at integrere vores værdier i dagligdagen på.

Bedre, billigere, hurtigere

Udviklingen går som bekendt stærkt og knapt er et skib sat i søen, før der bliver kigget endnu længere ud over horisonten. Med remsen "bedre, billigere, hurtigere" kom fremtidsforsker Jesper Bo Jensen med et kvalificeret bud på, hvor udviklingsmulighederne ligger og hvordan. Fremtidsforskeren påpegede blandt andet, at alle prognoser går i retninger af et forsat stigende antal bilister og dermed biler, hvilket jo i sidste ende potentielt medfører flere skader.

- Det er spændende at høre om udviklingsmulighederne, fra en der ikke er i miljøet til dagligt. Selvom det er svært at spå om fremtiden, er én ting dog sikkert: verden er foranderlig og hvis vi forsat skal have en berettigelse i markedet, skal vi være parate til at forandre os, og det synes jeg vi er i LAKexperten, siger Jørgen Kronborg, LAKexperten Videbæk - Autoglans.

God energi

Aktionærer fra hele landet havde taget turen til Bella Sky i det københavnske, hvor mødet fandt sted. God energi og diskussionslyst under hele mødet giver et godt afsæt for 2012. Kædechef Bo Søndergaard fortæller:

- Aktionærerne i LAKexperten er passionerede og engagerede - de brænder for det de laver, og blandt andet derfor gør de det så godt. De er selvstændige erhvervsdrivende med hvert deres værksted. I deres fælles virksomhed, LAKexperten A/S, driver de, sammen med andre, en god forretning med lokalt engagement og ejerskab som udgangspunkt.

Står inde for arbejdet

Når man driver virksomhed sammen er der mange ting at være fælles om – blandt andet profilering og ensartet kvalitet. Hos LAKexperten går man ikke på kompromis med kvaliteten og uanset om arbejdet er udført i øst eller vest står alle inde for at det er udført korrekt og i bedste kvalitet. Leif Dyrup LAKexperten Odense – Dyrup Autolakering fortæller:

- Det er et spørgsmål om tillid. I kæden står vi inde for hinandens arbejde og at kollegaerne gør arbejdet ordentligt. LAKexperten navnet bliver mere og mere kendt over hele landet, og derfor bliver det også vigtigere og vigtige, at vi står inde for hinandens kvalitet. God omtale et sted smitter af på hele kæden og omvendt. Vi står så at sige skulder ved skulder.

LAKexperten online

Ligesom forretningen skal udvikles er profilering og markedsføringsmateriale også et område i konstant bevægelse. Aktionærerne er glade for den øgede synlighed og den stigende opmærksomhed stiller øgede krav til, hvordan kæden præsenterer sig.

- Vi opdaterede i sommers vores hjemmeside, som i praksis fungerer som kædens visitkort, når vi ikke selv er tilstede. Vi har fået mange positive tilkendegivelser fra både leverandører og kunder, siger kommunikationsansvarlig Kirstine B. Storgaard og tilføjer:

- Den interne markedsføring og kommunikation er også vigtig og derfor har vi den kommende tid fokus på vores intranet som også har været gennem en make-over. Det er aktionærernes "bibliotek" og opslagstavle, og materialerne er tilgængelige døgnet rundt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065