23948sdkhjf

Audi sagde farvel til R15 TDI med uheld

12 timers løbet på Sebring-banen i Florida var ikke Audis løb. Første afdeling af Den Intercontinentale Le Mans Cup 2011 blev vundet af Peugeot med LMP1 908 raceren, foran Honda/Acura, og endnu en Peugeot på den sidste podieplads.

Danske Tom Kristensen måtte nøjes med en fjerdeplads sammen med Dindo Capello og Allan McNish, fem omgange efter.

Uheldene begyndte med Timo Bernhard, Romain Dumas og Mike Rockenfeller i Audi nummer 1, der måtte i pit efter kun én times løb på grund af en punktering og reparation af den bageste spoiler. Tom Kristensens bil tog føringen flere gange, men den ene Peugeot racer ramte bilen med Marc Gene bag rattet, da Dindo Capello var på banen, og ødelagde det bageste hjulophæng.

- Det var et godt race, hvor vi flere gange var hurtigst med en sejr i udsigt, men vi kan ikke være tilfredse med resultatet efter uheldene, udtalte Tom Kristensen efter løbet.

Dindo Capello var helt sikker på, at uheldet med bilen ikke var hans skyld.

- Det er tydeligt på tv-optagelsen efter løbet, konkluderede Capello.

Audi R15 TDI vandt debutløbet på Sebring i 2009, og fik en tredobbelt sejr på Le Mans. Raceren var med i 10 løb og scorede tre sejre med 10 podiepladser. R15 TDI skal nu på museum og afløses af den nye R18.

GT-klassen

I GT-klassen havde Jan Magnussen, Oliver Gavin og Richard Westbrock næsthurtigste tidtagning i Chevrolet Corvette, men sådan skulle det ikke gå under løbet. Teamet sluttede på en fjerdeplads i klassen og nummer 14 generelt. BMW vandt klassen med M3-modellen og Joey Hand/Dirk Müller/Andy Priaulx bag rattet. De kom i mål som nummer 10 generelt.

Arrangørerne på Sebring oplyser, at der kom mere end 100.000 tilskuere til løbet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063